۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۰۷۱۱۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

24 درصد طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی جزء ممتازان هستند

24 درصد طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی جزء ممتازان هستند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته 24 درصد از مجموع طلاب محصل در مدارس علمیه استان در زمره ممتازان ارزیابی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت علم‌آموزی و قدم نهادن در راستای فراگیری علوم دینی، اظهار کرد: یادگیری همه علوم خوب و ضروری است؛ اما آموختن درس دین افضل تمام امور است.

وی با اشاره به مقام والای علم و عالم در مکتب اسلام، افزود: امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه خطاب به کمیل بن زیاد می‌فرماید: «یا کمیل محبه العالم دینُ یدان به» و تأکید می‌کند ای کمیل دوست داشتن عالم آیینی هست که همه به آن اعتقاد دارند.‌

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: مقام علم و عالم به اندازه‌ای رفیع است که پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید: اگر خداوند بخواهد کسی را خوار و ذلیل کرده و از نظرش بیندازد مانع این می‌شود که آن فرد اهل علم باشد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ما باید علمی بیاموزیم که «نفاعا للناس» باشد، اضافه کرد: ما امروز نیازمند علمی هستیم که بتواند جبهه اسلام را در مقابل جبهه کفر یاری کرده و به پیروزی برساند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هجمه‌های زیادی علیه فرهنگ و ایمان و بصیرت جامعه دینی صورت می‌گیرد؛ ازاین‌رو هر کدام از ما در هر جایگاهی که هستیم باید وظیفه و رسالت خود را به‌خوبی دانسته و اجرایی کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با بیان اینکه باید علم‌آموزی در حوزه علمیه سبب رشد ابعاد شخصیتی انسان شود، افزود: شهید مطهری در کتاب تعلیم و تربیت هدف از تعلیم و تربیت را رشد می‌داند؛ به همین دلیل باید مراقب باشیم خدای‌ناکرده موضوعی باعث نشود ما از این هدف اصلی خود عقب بمانیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حوزه علمیه استان این هدف متعالی را پیگیری می‌کند، اضافه کرد: حوزه علمیه خراسان شمالی بعد از سفر مقام معظم رهبری رشد چشمگیری از نظر کمی و کیفی داشته است.

وی با اشاره به اجرای 15 پروژه عمرانی مرتبط با حوزه علمیه از محل اعتبارات سفر رهبری به استان، اظهار کرد: در این سال‌ها از نظر کیفی و علمی هم پیشرفت شگرفی در حوزه علمیه خراسان شمالی روی داده؛ به‌گونه‌ای که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته 24 درصد از مجموع طلاب محصل در مدارس علمیه استان در زمره ممتازان ارزیابی شده‌اند./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات