۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۰۷۱۲۷
طی تفاهمنامه ای صورت گرفت؛

فعالیت خواهران طلبه درکانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران

فعالیت خواهران طلبه درکانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران
حوزه علمیه خواهران مازندران و کانون فرهنگی هنری مساجد استان جهت فعالیت خواهران طلبه در این کانون‌ها تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، تفاهمنامه همکاری حوزه علمیه خواهران مازندران و کانون فرهنگی هنری مساجد استان جهت فعالیت خواهران طلبه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان امضا شد.
 
حجت الاسلام علیخانی، مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در نشست مشترک با مسؤولان فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان، گسترش فرهنگ دینی و جذب نوجوانان و جوانان یکی از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دو هزار کانون در استان وجود دارد که می توانیم از ظرفیت این کانون ها در بخش های مختلف استفاده کنیم.
 
وی به ظرفیت بالای فرهنگی، علمی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: باید از توانمندی های طلاب خواهر در ترویج آیین ها و ارزش های دینی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان بیشتر بهره گرفته شود.
 
حجت الاسلام علیخانی، هدف از برگزاری نشست دو جانبه با حوزه علمیه خواهران را بهره گیری از ظرفیت بالای طلاب خواهر در برنامه های دینی و فرهنکی کانون های فرهنگی مساجد عنوان کرد و افزود: باید از فرصت به وجود آمده در جهت ارتقا فرهنگ دینی و اجتماعی خواهران عضو کانون‌های مساجد استان در قالب سبک زندگی اسلامی بهره گرفته شود.
 
مدیر کانون فرهنگی هنری مساجد مازندران با بیان این که برای آغاز همکاری میان این دو نهاد فرهنگی و دینی 40 کانون مساجد در نظر گرفته شده اند، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان  هر کانون، ده جلسه سبک زندگی اسلامی با حضور مربیانی از حوزه علمیه خواهران برگزار خواهد شد.
 
خانم فتحی معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران نیز در این جلسه سیاست و رسالت حوزه علمیه خواهران را همکاری با همه نهاد‌های کشور در جهت تقویت نظام اسلامی دانست و گفت: حوزه علمیه خواهران به منظور همکاری جهت هم افزایی با دستگاه های فرهنگی استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی آمادگی کامل دارد.
 
وی با بیان این که طلاب و فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران یک ظرفیت ارزشمند علمی، دینی و تبلیغی به منظور رشد و تقویت معارف الهی در جامعه هستند، تصریح کرد: باید از توان و ظرفیت تبلیغی و علمی این افراد مستعد بیشتر در عرصه های فرهنگی بهره گرفته شود.
 
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران با اشاره به آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری در جامعه بر ضرورت هم افزایی بیشتر دستگاه های فرهنگی به منظور اجرای برنامه های اثربخش در جامعه تأکید کرد و گفت: باید از توانمندی های همه بخش های فرهنگی و دینی به یک میزان در جهت تحقق اهداف نظام اسلامی استفاده شود./950//210/خ
افشین ایمانی
ارسال نظرات