۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۰۷۱۲۹
هم‌زمان با ماه رمضان؛

215 روحانی مبلغ در مناطق مختلف بجنورد مستقر شدند

215 روحانی مبلغ در مناطق مختلف بجنورد مستقر شدند
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان 215 روحانی مبلغ بومی و غیربومی در مساجد و مناطق مختلف بجنورد مستقر شده و هدایت برنامه‌ها را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در دیدار شماری از روحانیان مبلغ اعزامی به روستاهای بجنورد، اظهار کرد: در ماه رمضان جاری درمجموع بیش از 215 نفر روحانی مبلغ به نقاط مختلف شهرستان بجنورد اعزام شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد 135 نفر روحانی بومی،20 نفر روحانی مستقر و 60 نفر از روحانیون قم و مشهد هستند که به نقاط مختلف شهرستان اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام هدایتی در ادامه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه سرنوشت سازی بود و باید تلاش کرد تا با استفاده از فرصت معنوی این ماه راه برون‌رفت از مشکلات معنوی را پیدا کرد، ادامه داد: در این زمینه روحانیان مبلغ نقش ویژه و رسالت مهمی بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: روحانیون نقش بسزایی در توسعه برنامه‌های قرآنی و فرهنگی دارند؛ ازاین‌رو باید تلاش کنند تا با اطلاع‌رسانی از ثمرات برگزاری این برنامه‌ها مردم را به حضور در آن‌ها ترغیب و تشویق کنند.

حجت‌الاسلام هدایتی به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: مبلغان اعزامی در سطح شهرستان علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، سه نوبت نماز جماعت در مساجد، سخنرانی، تفسیر قرآن و برگزاری مراسم احیا را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای اقدام شود که روحانیان مبلغ با ایجاد فضایی معنوی در ماه مبارک رمضان زمینه استفاده بهتر از برکات این ماه را برای مردم فراهم کنند.

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ به‌عنوان موضوعات مهم جامعه هیچ‌گاه از هم جدا نیست، اظهار داشت: باید روحانیون در سخنرانی‌های خود به‌عنوان سال یعنی رونق تولید توجه داشته و در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مؤلفه‌های تحقق شعار سال را برای مردم بیان کنند./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات