۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۰۷۱۴۶
تحلیلگر سعودی:

دیپلماسی تنها گزینه عربستان در قبال ایران است

دیپلماسی تنها گزینه عربستان در قبال ایران است
یک تحلیلگر سعودی تأکید کرد که دیپلماسی تنها گزینه امارات و عربستان در قبال ایران است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مضاوی الرشید تحلیل گر سعودی در مقاله ای با اشاره به این که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بدون کمک رژیم صهیونیستی و آمریکا باید به برتری نظامی ایران اعتراف کنند، تأکید کرد که دیپلماسی تنها گزینه امارات و عربستان در قبال ایران است.

این تحلیل گر سعودی در مقاله ای در پایگاه خبری « عربی 21» منتشر شد، با اشاره به حادثه انفجار در الفجیره و حمله پهپادی جبهه انصار الله به خطوط انتقال نفت عربستان تاکید کرد که این موضوعات نقطه ضعف امارات و عربستان را در برابر نمونه هایی از این دست فاش کرد. ریاض و ابوظبی ضمن محکوم کردن حادثه الفجیره که آن را اقدامی خرابکارانه اعلام کردند، با حفظ آرامش و بدون عجله در متهم کردن آشکار ایران، تاکید کردند که تحقیقات در خصوص انفجار الفجیره ادامه دارد.

المضاوی خاطر نشان کرد: عربستان سعودی و امارات مدت ها است که تلاش می کنند ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را به جنگ با ایران ترغیب کند و با روی کار آمدن دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده موفق شدند واشنگتن را به خروج از برجام و افزایش تحریم ها علیه ایران سوق دهند اما احتمال ندارد که آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران وارد جنگ شودند.

این تحلیل گر سعودی با اشاره به هزینه های گزاف عربستان در خرید سلاح و آموزش نیروهای نظامی خود افزود: حملات کوچک روزهای اخیر ضعف کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و بی فایده بودن انبار سلاح های غربی آن ها را ثابت کرد و نشان داد که تجهیزات نظامی، آن ها را از حملات کوچک مصون نمی دارد./983/ب

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات