۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۰۷۱۶۵

تازه‌مسلمان ایرلندی معنویت رمضان و قرآن را عامل علاقه خود به اسلام دانست

تازه‌مسلمان ایرلندی معنویت رمضان و قرآن را عامل علاقه خود به اسلام دانست
تازه‌مسلمان ایرلندی، تأثیرپذیری از معنویت حاکم بر ماه رمضان و مطالعه قرآن را عامل ایمان آوردن خود به دین اسلام ذکر کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، «احمد جونز»، رهیافته و تازه‌مسلمان ایرلندی شب گذشته مهمان غرفه «ادواردو آنیلی» در بخش بین‌الملل بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران بود.
 
وی در ابتدا گفت: من در ایرلند در خانواده‌ای مسیحی به دنیا آمدم. در ۱۰ سالگی برای یک سفر تفریحی به تونس رفتم؛ اتفاقا سفرم همزمان با ماه رمضان بود. در مدت ۲ هفته اقامت خود در این کشور، تحت تأثیر معنویت و فضای ماه رمضان قرار گرفتم. ارتباطات مردم با همدیگر و مهربانی آنها با هم در ماه رمضان، برایم بسیار جذاب و لحظه‌های افطار برای من بسیار جالب بود.

 وی ادامه داد: چند سال بعد با یکی از همکلاسی‌هایم که عراقی بود آشنا و با او بسیار صمیمی شدم. کم کم نسبت به رفتار و افکار او کنجکاو شدم و این باعث آشنایی بیشتر من با اسلام شد.

این تازه‌مسلمان ایرلندی ادامه داد: با آنکه در دانشگاه رشته الهیات مسیحی خواندم، اما خواندن قرآن برای من یک تجربه بسیار حیرت‌آور بود. این امر، تغییراتی را در من ایجاد کرد و احساس کردم زندگیم متحول شده است.

احمد جونز درباره تاثیر قرآن در زندگی خود افزود: در قرآن برای سوالات اساسی زندگی خود جواب‌های قابل درک و منطقی پیدا کردم. اینکه هدف زندگی چیست و شکل درست ارتباط اجتماعی و وظایف انسان چیست. آنچه در قرآن در پاسخ به این سوالات یافتم برایم ساده و قابل درک بود.

وی در پاسخ به اینکه پس از گذشت ۱۴ سال چه تغییری در باور و ایمان خود حس می‌کند، گفت: با گذشت این همه سال، ایمان من قوی‌تر شده و برای درستی انتخاب خود، دلایل بیشتری پیدا کردم. خدا را شاکرم که سعادت مسلمان شدن را به من عطا فرمود./847/ب
 
منبع: ایکنا
ارسال نظرات