۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۰۷۱۷۱
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری:

جریان های کج اندیش به دنبال انحراف مسیر حوزویان از انقلاب هستند

جریان های کج اندیش به دنبال انحراف مسیر حوزویان از انقلاب هستند
حجت الاسلام شعبانی نفوذ برخی تفکرات و جریان‌های انحرافی و کج اندیش در فضای حوزه را بسیارخطرناک توصیف و بر ضرورت هوشیاری حوزویان در مقابله با این جریان‌ها تأکید کرد.
حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری بر ضرورت مطالعه عمیق منشور روحانیت از سوی طلاب حوزه تأکید کرد و گفت: این منشور چراغی برای رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب خواهد بود.
 
وی از منشور روحانیت امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مهم‌ترین و ماندگاری اسناد تاریخی انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: باید این سند تاریخی و مهم بیشتر مورد توجه طلاب و حوزویان قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه، نگاه عمیق و دقیق حوزویان به منشور روحانیت امام خمینی (ره) را موجب دور ماندن از آسیب‌ها و کج روی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: امام راحل در آن بیانیه مهم بسیاری از آسیب‌های پیش روی روحانیت را به طور دقیق بیان کردند.
 
حجت الاسلام غفاری با بیان این که امام خمینی(ره) در آن منشور تاریخی وظیفه و رسالت طلاب و روحانیان را به خوبی تبیین و تشریح کردند، تصریح کرد: امروز حوزویان باید منشور روحانیت امام خمینی(ره) را مبنای حرکت‌های علمی، تبلیغی و اخلاقی خود قرار دهند.
 
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که منشور روحانیت امام راحل یک بیانیه جامع و دستورالعملی کامل در جهت رشد و تعالی طلاب و روحانیان در عرصه‌های مختلف است، بیان داشت: عمل به هر یک از بند‌ها و محور‌های آن بیانیه تاریخی به طور حتم آثار ارزشمندی را در زندگی طلبگی، حوزویان به همراه خواهد داشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حفظ جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی اصلی مهم و محوری است، تصریح کرد: نباید با برخی اعمال، رفتار و گفتار نادرست این جایگاه ارزشمند تضعیف و خدشه دار شود.
 
حجت الاسلام شعبانی، بیانیه مهم امام خمینی(ره) در خصوص جایگاه و وظایف روحانیت و حوزه‌های علمیه را کاملاً هوشمندانه و ماندگار برشمرد و بیان داشت: امام راحل درآن بیانیه مهم مسیر حرکت سعادتمندانه طلاب و روحانیان را مشخص کردند.
 
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که امام راحل در آن منشور تاریخی به جایگاه روحانیت اصیل و انقلابی اشاره کردند، ادامه داد: امروز نیز وظیفه حوزه‌های علمیه پرورش و تربیت طلاب نخبه، مهذب و انقلابی برای آینده نظام اسلامی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود نفوذ برخی تفکرات و جریان‌های انحرافی و کج اندیش در فضای حوزه را بسیارخطرناک توصیف و بر ضرورت هوشیاری حوزویان به ویژه طلاب جوان در جهت مقابله با این جریان‌ها تأکید کرد.
 
حجت الاسلام شعبانی با بیان این که جریان‌های کج اندیش و انحرافی تلاش می‌کنند طلاب و حوزویان را از مسیر انقلاب و آرمان‌های نظام منحرف کنند، بیان داشت: حوزه و حوزویان باید همواره انقلابی بمانند و در جهت ترویج و گسترش این تفکر و فرهنگ اصیل نیز تلاش و مجاهدت علمی و تبلیغی داشته باشند./950/ت310/ق
افشین ایمانی
ارسال نظرات