۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۶۰۷۱۷۹
سردار شیروانیان:

دشمن تمام امکانات خود را برای ضربه به انقلاب به کار گرفته است

دشمن تمام امکانات خود را برای ضربه به انقلاب به کار گرفته است
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اصفهان گفت: در آزادسازی خرمشهر چیزی جز امداد الهی نمی‌توانست تسلیحات و تجهیزات دشمنان را شکست دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار مجبتی شیروانیان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، با بیان اینکه دبیری ستاد بزرگداشت حماسه سالروز آزادسازی خرمشهر با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است، گفت: در خردادماه ایام الله را داریم که حضرت امام خمینی می‌فرمایند انتظار فرج از نیمه خرداد، علت قیام ۱۵ خرداد است که مقدمه‌ای شد برای شکل گیری انقلاب اسلامی، دشمنان خیال می‌کردند با تبعید امام خمینی می‌توانند انقلاب را در نطفه خفه کنند اما برنامه‌های امام و نصرت الهی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵ سال پس از این قیام شد.

سردار شیروانیان در ادامه افزود: در خردادماه سال ۶۱ عملیات بزرگ الی بیت المقدس طی ۲۰ روز در چند مرحله انجام شد که در نهایت به آزادسازی خرمشهر انجامید و امام خمینی به خوبی فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، چرا که چیزی جز امداد الهی نمی‌توانست آن امکانات و تجهیزات و تسلیحات را شکست دهد و شرایطی که بود نشان می‌داد نمی‌توان خرمشهر را آزاد کرد، اما شجاعت و ایثارگری و دلاوری رزمندگان و جانفشانی شهدا باعث شد دشمن نتواند اشغال خرمشهر را ادامه دهد و این شهر آزاد شد. باید خدا را به خاطر آزادی خرمشهر شاکر باشیم.

وی با اشاره به رحلت امام خمینی در ۱۴ خرداد سال ۶۸، اظهار کرد: در آن زمان مجلس خبرگان به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کرد و در همان روز رهبر معظم انقلاب را انتخاب کردند و چه انتخاب شایسته‌ای بود که در طول این سالها آثار و پیامدهای مثبت و نجاتبخش آن را شاهد بوده‌ایم، بحمدالله با هدایت الهی رهبر انقلاب دشمنان نتوانسته‌اند انقلاب ما را مصادره کرده و از کشور ما یک حکومت دست نشانده بسازند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان، با اشاره به ابعاد گسترده عملیات آزادسازی خرمشهر، این عملیات را یک حماسه ملی دانست و تصریح کرد: واقعاً همه برای این عملیات دست به دست هم دادند و با خلوص نیت و براساس تکلیف الهی به کار گرفتند و به همین جهت خداوند نصرتش را بر ما عطا کرد و این عملیات به فتح خرمشهر منجر شد. وظیفه ملی و دینی ما است که یاد و خاطره شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر را گرامی بداریم.

سردار شیروانیان به کارگیری تمام امکانات دشمن علیه انقلاب اسلامی را نشان دهنده اهمیت حفظ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در دفاع مقدس با کمترین امکانات عملیات آزادسازی خرمشهر انجام شد، دشمنان در آن زمان نتوانستند بر ما پیروز شوند امروز اما به برکت دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و تلاش جوانان ما در عرصه های مختلف، شرایط کشور بسیار برتر و بهتر از آن دوران است و همدلی و انسجام مردم حول محور ولایت و رهبری عامل شکست و عدم موفقیت دشمن در توطئه علیه کشور است.

وی حضور داعش در سوریه و عراق را برای دستیابی به ایران توصیف کرد و افزود: اگر در سوریه و عراق علیه داعش اقدام نکرده بودیم داعش به مرزهای ما حمله‌ور می‌شود، با بسیج عمومی مردم و نقش آفرینی مرجعیت در دفاع از کشور عراق و سوریه این کشورها از دست داعش نجات پیدا کردند و این مقاومت مانع دستیابی داعش به مرزهای کشور ما شد. همه این دستاوردها و افتخارات مسائلی است که موجب می‌شود اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیته‌ها و دبیرخانه ستاد به جمع بندی خوبی برای برگزاری برنامه‌های ایام الله آزاد سازی خرمشهر رسیدیم که با شعار «ما پیروزیم» این ایام از یکم خردادماه آغاز می‌شود، سعی شده است این برنامه‌ها هم سو با بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب باشد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به تقارن ایام آزادسازی خرمشهر با شبهای قدر، تلاش شده است سمت و سوی برنامه‌های این شب‌ها در راستای تبیین مباحث مربوط به آزادسازی خرمشهر باشد و با حضور راویان در مراسمات مختلف تلاش شده است تا یاد و خاطره شهدا زنده نگه داشته شود. بارگزاری محتوا در فضای مجازی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در نظر گرفته شده است. فضاسازی شهری نیز توسط شهرداری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سایر مجموعه‌های ذیربط در فضاسازی شهری است. نباید اجازه دهیم یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و سلحشوری ملت ما تحت تأثیر مشکلات موجود قرار بگیرد./1304/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات