۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۶۰۷۱۸۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دوری از مفاهیم قرآنی عامل دنیا طلبی و انحراف انسان است

دوری از مفاهیم قرآنی عامل دنیا طلبی و انحراف انسان است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر انس بیشتر با کلام الهی در ماه مبارک رمضان گفت: دوری از مفاهیم قرآنی انسان را در مسیر دنیا طلبی و انحراف قرار خواهد داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه تفسیر قرآن در قائمشهر بر ضرورت بهره گیری از معارف ناب قرآنی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: این ماه به عنوان بهار قرآنی فرصتی برای انس بیشتر با کلام الهی است.
 
وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان سفر خان کرم الهی برای همه بندگان خداوند گسترده شده است، افزود: در این ماه پر فیض، مأنوس شدن با کلام الهی ما را از نعمات بیشتر الهی بهره مند خواهد کرد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه پاکسازی روح از عادت‌های بد و آلودگی‌های مادی است، تصریح کرد: هر چه می‌توانیم باید در این ماه معنویت و ارزش‌های اخلاقی را در خود تقویت کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان یکی از بهترین فرصت‌ها برای تقویت و ایمان و اراده برای مبارزه با خواسته‌های نفسانی و شیطانی است، بیان داشت: به طور حتم مقابله با هوا‌های نفسانی، موجب سعادت انسان خواهد شد.
 
امام جمعه قائمشهر با بیان این که با روزه داری می‌توانیم اراده و صبر خود را بسنجیم، تصریح کرد: سراسر لحظات این ماه الهی سرشار از معنویت و ارزش‌های الهی است که نباید لحظه‌ای از آن غافل شویم.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری، قرآن را چراغ هدایت انسان‌ها معرفی کرد و با بیان این که در سایه سار این کتاب الهی می‌توانیم در دنیا و آخرت سعادتمند شویم، خاطرنشان کرد: حرک در مسیری که قرآن تعیین کرده به طور حتم خیر و سعادت در آن نهفته است.
 
امام جمعه قائمشهربا بیان این که امروز نیازمند توجه بیشتری به مفاهیم قرآنی در جامعه هستیم، تصریح کرد: قرآن ما را از انحراف و کج روی مصون می‌دارد و مسیر سعادت حقیقی را برای ما هموار می‌کند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دوری از مفاهیم قرآنی انسان را در مسیر دنیا طلبی و انحراف قرار خواهد داد، خاطرنشان کرد: انسان در سایه مفاهیم ناب قرآنی به سعادت ابدی دست پیدا خواهد کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که باید در کنار قرائت قرآن، مفاهیم و مبانی آن نیز در جامعه مورد توجه قرار گیرد، افزود: امروز سبک زندگی قرآنی، رفتار و اخلاق قرآنی نیز باید در جامعه ترویج و گسترش پیدا کند./950/پ210/ق
افشین ایمانی
ارسال نظرات