۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۶۰۷۱۸۱
آیت الله ناصری مطرح کرد؛

آثار و برکات صلوات در زندگی دنیا و آخرت انسان

آثار و برکات صلوات در زندگی دنیا و آخرت انسان
استاد عرفان و اخلاق باتأکید بر نقش صلوات در استجابت دعا،گفت:حجابی که مانع رسیدن به حوائج است با صلوات برداشته می‌شود به همین جهت توصیه شده قبل و بعد از دعا صلوات بفرستید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد عرفان و اخلاق، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: رمز استجابت دعا این است که قبل و بعد از آن صلوات بفرستید. پیامبر اعظم(ص) فرموده‌اند بوی بهشت در قیامت به اندازه ۵۰۰ سال راه را طی می‌کند، کسی که صلوات بر نبی اکرم(ص) بفرستد و بر آل ایشان صلوات نفرستد بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد. کسی که بر ائمه معصومین(ع) صلوات می‌فرستد خداوند با هزاران صف از ملائکه بر او درود می‌فرستد.

وی در ادامه افزود: در زمان ظهور جمعیت زیادی از انبیاء و اولیاء رجعت خواهند کرد و در رکاب امام زمان(عج) قرار خواهند گرفت. گناهان ما موجب حجاب برای استجابت دعا خواهند شد و مانع استجابت دعا می‌شوند، اما صلوات باعث برداشته شدن این حجاب می‌شوند، حجابی که مانع رسیدن به حوائج است با صلوات برداشته می‌شود به همین جهت توصیه شده قبل و بعد از دعا صلوات بفرستید.

آیت الله ناصری با اشاره به روایتی اظهار کرد: در روز قیامت اعمال در میزان قرار خواهند گرفت، میزان وسیله سنجش مقدار گناهان و عبادات است، اگر صلوات فرستاده باشیم و مداومت بر صلوات داشته باشیم گناهان ما با بخشش و مغفرت مواجه خواهد شد، بنابر روایت دو چشمان امیرالمؤمنین علی(ع) میزان سنجش اعمال است.

استاد عرفان و اخلاق صلوات را دارای آثار و فواید بسیار سازنده و مفید برای دنیا و آخرت انسان توصیف کرد و گفت: صلوات رحمت واسعه خداوند را بر عالم وجود بیشتر خواهد کرد، ملائکه هم برای انسانی که صلوات می‌فرستد دعا خواهند کرد./1304/پ210/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 16
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات