۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۰۷۱۸۴
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

استقلال ملت‌ها را بزرگ و خودکفا می‌کند

استقلال ملت‌ها را بزرگ و خودکفا می‌کند
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که بزرگ شدن یک ملت بر خواسته از استقلال و آزادی آن است، گفت: رشد و خودکفائی از کمترین آثار استقلال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) بانوی کریمه اهل‌بیت برگزار شد، به بررسی آثار و برکت استقلال و آزادی از منظر قرآن کریم پرداخت و اظهار داشت: رشد و پیشرفت از آثار استقلال است.

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که قرآن کریم آزادی یاران حضرت موسی (ع) از شر فراعنه را یوم‌الله نامیده است، گفت: امام خمینی (ره) آزادی ملت ایران از یوغ طاغوت پهلوی را یوم‌الله نامیده و می‌فرمایند «درود بر عاشورا، درود بر 15 خرداد و 22 بهمن، درود بر ایام‌الله و بر ملت شریف ارزشمند ایران و درود بر رزمندگان و مجاهدان در جبهه‌های جنگ و در پشت جبهه‌ها.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به این‌که بزرگ شدن یک ملت بر خواسته از استقلال و آزادی آن است، گفت: رشد و خودکفائی از کمترین آثار استقلال است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند «استقلال و آزادی: استقلال ملّی به معنی آزادی ملّت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرت‌های سلطه‌گر جهان است؛ و آزادی اجتماعی به معنای حقّ تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه‌ی افراد جامعه است؛ و این هر دو ازجمله‌ی ارزش‌های اسلامی‌اند و این هر دو عطیّه‌ی الهی به انسان‌هایند و هیچ‌کدام تفضّل حکومت‌ها به مردم نیستند. حکومت‌ها موظّف به تأمین این دو اند. منزلت آزادی و استقلال را کسانی بیشتر می‌دانند که برای آن جنگیده‌اند. ملّت ایران با جهاد چهل‌ساله‌ی خود ازجمله‌ی آن‌ها است. استقلال و آزادی کنونی ایران اسلامی، دستاورد، بلکه خون‌آوردِ صدها هزار انسان والا و شجاع و فداکار است؛ غالباً جوان، ولی همه در رتبه‌های رفیع انسانیت. این ثمر شجره‌ی طیبه‌ی انقلاب را با تأویل و توجیه‌های ساده‌لوحانه و بعضاً مغرضانه، نمی‌توان درخطر قرار داد. همه -مخصوصاً دولت جمهوری اسلامی‌- موظّف به حراست از آن با همه‌ی وجودند. بدیهی است که «استقلال» نباید به معنی زندانی کردن سیاست و اقتصاد کشور در میان مرزهای خود و «آزادی» نباید در تقابل بااخلاق و قانون و ارزش‌های الهی و حقوق عمومی تعریف شود.»/837/ج

ارسال نظرات