۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۰۷۱۸۸
آیت الله فقیهی:

متولیان فرهنگی مراقب نفوذ و حربه های دشمن باشند

متولیان فرهنگی مراقب نفوذ و حربه های دشمن باشند
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه علمای دین باید از دین فروشی بر حذر باشند، گفت: نباید به خاطر خواسته های نامشروع مردم بر حقایق اسلام سرپوش بگذاریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در یازدهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 79 سوره مبارکه بقره پرداخت و با بیان اینکه خداوند در آین آیه شریفه سه مرتبه واژه «ویل» را به کار برده است، گفت: مراد از واژه «ویل» عذاب دردناک و سخت است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه مذکور افرادی که آیات الهی را تحریف می کنند را مورد خطاب قرار داده و به آنها نسبت به آینده دردناکشان هشدار داده است.

آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: یک دسته از علمای بنی اسرائیل تورات را مورد تحریف قرار دادند، اما دسته ای دیگر آن را به طور کامل عوض کرده و آن را مطابق امیال نفسانی و خواسته های خودشان نوشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تبدیل و تغییر احکام الهی در آیات و روایات مورد مذمت شدید قرار گرفته است، تأکید کرد: کسانی که آیات الهی را تحریف کرده و یا تغییر می دهند، روز قیامت مورد شدیدترین عذاب ها واقع خواهند شد.

وی ادامه داد: انسان نباید به خاطر انگیزه های مادی، آخرت خویش را نابود کند؛ علمای قوم بنی اسرائیل برای به دست آوردن اندکی ثروت و مقام آخرت خویش را فروختند و حیات جاودانه خود را با متاعی اندک معاوضه کردند.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه علما و روحانیون نباید در مسیر طلبگی جنبه های مادی را در نظر بگیرند، مطرح کرد: علمای دین نباید خواسته های غیر شرعی مردم را برای به دست آوردن جایگاه و ثروت توجیه کنند؛ اینکه برخی از روحانیون برای به دست آوردن جایگاه اجتماعی مبانی حجاب اسلامی را زیر سؤال می برند، کار درستی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه علما و روحانیون باید حقایق دینی را برای مردم بیان کنند، خاطرنشان کرد: امروز نباید به خاطر خواسته های نامشروع مردم بر حقایق اسلام سرپوش بگذاریم؛ ما باید حقایق دینی را مطرح کرده و به وظایف خود عمل کنیم، حال مردم در عمل کردن یا نکردن به آنها اختیار دارند.

وی وهابیت و جهت گیری های پادشاه جاهل عربستان سعودی را مصداق بارز انحراف از دین دانست و عنوان کرد: عربستان با رشوه دادن به علمای دین می خواهد آنها را از مسیر اسلام ناب جدا کند، بنابراین علمای شیعه باید بسیار مراقب باشند تا در تبلیغ، تدریس و رفتارهای خود دچار انحراف نشوند.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه دین فروشی بدترین درآمد عالم دنیا است، یادآور شد: علما نباید با دین فروشی برای خود کسب و کار ایجاد کنند؛ متأسفانه گاهی کتاب هایی به چاپ می رسد، اما بعد از آن مشخص می شود که انحرافات بسیاری در آن ها وجود دارد، بنابراین متولیان فرهنگی باید بسیار مراقب اینگونه حربه های دشمن باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان ابراز داشت: اسلام التقاطی و دارای بدعت ارزشی ندارد، بلکه همه ما موظف هستیم به دنبال اسلام ناب محمدی باشیم./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات