۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۶۰۷۱۹۵
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

انسان برای غفران ذنوب باید اولیای الهی را واسطه قرار دهد

انسان برای غفران ذنوب باید اولیای الهی را واسطه قرار دهد
امام جمعه زاهدان با اشاره به مسأله شفاعت اولیای الهی تأکید کرد: انسان باید برای آنکه مورد غفران خدای متعال قرار گیرد، اولیای الهی را واسطه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان شبکه استانی هامون به تفسیر آیات 97 و 98 سوره مبارکه یوسف پرداخت و گفت: انسان پس از آنکه مرتکب خطا می شود باید درصدد استغفار برآید.

وی ادامه داد: انسان هنگامی که مرتکب خطایی می شود باید درصدد جبران آن برآمده و سعی کند با به جا آوردن توبه حقیقی دیگر مرتکب آن خطا نشود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: انسان در درجه نخست نباید مرتکب گناه شود، اما اگر وسوسه های نفسانی و شیطانی بر او غلبه کرده و مرتکب خطایی شد، باید بلافاصله توبه کند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به مسأله شفاعت اولیای الهی تأکید کرد: انسان باید برای آنکه مورد غفران خدای متعال قرار گیرد، اولیای الهی را واسطه قرار دهد، زیرا انسان به واسطه اولیای الهی مورد رحمت قرار می گیرد.

وی تأکید کرد: برادران حضرت یوسف(ع) هنامی که از کارهای خود پشیمان شدند نزد پدر خویش که پیامبر زمانشان بود رفته و از ایشان خواستند که در درگاه الهی برایشان استغفار کنند، بنابراین انسان خطاکار برای آنکه به طور قطعی مورد غفران الهی قرار گیرد، باید اولیای الهی را شفیع خود قرار دهد./841/پ210/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات