۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۰۷۲۰۱
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری:

مسؤولان با "رونق تولید" اقتصاد کشور را در برابر فشارهای دشمن مقاوم کنند

مسؤولان با
نماینده خبرگان تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی از طریق «رونق تولید» محقق می شود، تأکید کرد که باید از طریق تقویت تولید ملی، اقتصاد کشور را مقاوم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به شعار «رونق تولید» اشاره کرد و با بیان اینکه طرح شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب به منزله تعیین مسیر حرکت کشور در طول سال جاری است، گفت: کارهای دولت و مجلس باید بر محوریت شعار سال باشد.

وی شعار سال را تابلویی برای جهت دهی امور قوای سه گانه در جهت رونق تولید و شکل گیری اقتصاد مقاومتی تلقی کرد و اظهار داشت: همه طرح ها و امور دولت و مجلس در عرصه تقنین و اجرا باید با محوریت «رونق تولید» انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان اینکه یکی از موانع بهبود اقتصاد کشور ضعف در تولید است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب با دیدگاه عالمانه خودشان این موضوع را به درستی درک کرده اند، از همین جهت شعار امسال را «رونق تولید» قرار دادند تا جهت گیری های کشور در راستای تقویت این مقوله بسیار مهم باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره نقش رونق تولید در رفع موانع و مشکلات اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: حرکت در راستای تقویت و توسعه تولید ملی وظیفه دولت، مجلس، تولیدکنندگان و آحاد مختلف مردم است.

وی رونق تولید را راه حل اساسی برای رفع موانع و مشکلات اقتصادی کشور دانست و ابراز داشت: همه افراد جامعه به ویژه مسؤولان و دولتمردان باید دست به دست همدیگر داده و تلاش کنند تا منویات رهبر معظم انقلاب در راستای رونق تولید ملی محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با تأکید بر اینکه دولت و مجلس باید کمیته پیگیری «رونق تولید» را تشکیل دهند، گفت: مسؤولان در دولت و مجلس باید در این کمیته موانع و مشکلاتی که بر سر راه رونق تولید وجود دارد را بررسی کرده و درصدد رفع آنها برآیند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی از سوی تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: مردم باید با خرید اجناس و کالاهای ایرانی به مسؤولان کمک کنند تا موانع رونق تولید را رفع کنند؛ مردم نباید کالاهای خارجی که کالای مشابه آنها در داخل تولید می شود را خرید کنند.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی از طریق «رونق تولید» محقق می شود، یادآور شد: تولید ملی یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است، از این رو ما باید از طریق تقویت تولید ملی، اقتصاد کشور خود را مقاوم کنیم؛ اگر اقتصاد کشور در برابر تحریم ها مقاوم نبوده و همچنان وابسته باشد، با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد. /841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات