۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۰۷۲۳۴
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی:

جدایی دین از سیاست شعار طاغوتیان است

جدایی دین از سیاست شعار طاغوتیان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جدایی دین از سیاست شعار طاغوتیان است، گفت: غربزدگان افراد سست عنصری هستند که هرگز از این دلباختگی دست بر نمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی استاد حوزه علمیه، در مراسمی که به مناسبت ایام با فضیلت ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: قرآن کریم برای همه ابعاد وجودی انسان برنامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اسلام کامل‌ترین الگوی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را به جامعه بشری ارائه می دهد، ادامه داد: هیچ علوم انسانی وجود ندارد که اسلام درباره آن حرف برای گفتن نداشته باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اسلام کامل‌ترین دین است، ابراز کرد: دینی که نتواند پاسخگوی نیاز بشری باشد دین کاملی نیست؛ انسان های سست عنصر با نگاه به بیرون منتظر سخن گفتن غربیان می‌مانند.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی شعار جدایی دین از سیاست را از آن طاغوت دانست و گفت: کسی که توانست این شعار را بشکند و به صورت جدی به مقابله با این شعار برخیزد امام راحل بودند؛ کسانی که منتظر هستند غرب برای آنان کاری انجام دهد بعید است دست از این دلباختگی بردارند.

وی ادامه داد: همچنین کسانی که اسلام را برای هزار و 400 سال پیش می دانند و می گویند تاریخ مصرف اسلام تمام شده در اصل آنان منکر ربوبیت تشریعی هستند؛ اسلام کامل‌ترین دینی است که تا قیامت باقی می‌ماند.

استاد حوزه علمیه قانونگذار حقیقی عالم هستی را خداوند دانست و گفت: اسلام برای همه اعمال و افعال انسان دستورالعمل و برنامه دارد؛ گاهی برای روشن شدن قاعده تشریع الهی لازم است انسان درس طلبگی بخواند تا بتواند مبانی و دستورات دین را برای دیگران تبیین کند.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی تاکید کرد: انسان باید در ربوبیت تشریعی و اطاعت از خداوند موحد باشد؛ قرآن کریم انسان را به اطاعت از پروردگار و رسول خدا(ص) دستور داده است. 

وی افزود: در محبت کردن نیز انسان باید موحد باشد و تنها خداوند را دوست بدارد و محبوبان الهی را نیز دوست داشته باشد؛ همچنین در اعتماد و توکل نیز باید انسان موحد باشد و در همه مراحل زندگی تنها به خداوند تکیه کند و هر کاری که انجام می دهد برای کسب رضای خداوند باشد.

استاد حوزه علمیه منشاء اعتقادی مکتب تشیع را حضرت باری تعالی دانست و اظهار داشت: نتیجه امید به غیر، ناامیدی است، کسی که به خداوند امید دارد می تواند برای سیاست، اقتصاد و فرهنگ خود و جامعه برنامه ریزی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با تاکید بر اینکه موحد بودن انسان باید در رفتار و کردار او ظهور و بروز یابد، خاطرنشان کرد: انسان موحد اگر به خلق خدمت می کند برای کسب رضای الهی است؛ بنابراین در همه افعال انسان باید در جستجوی کسب رضای الهی باشد./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات