۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۰۷۲۳۵
به مناسبت عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان؛

جلوه های مقاومت در روضه الشهیدین بیروت

جلوه های مقاومت در روضه الشهیدین بیروت
منطقه الغبیری بیروت پایتخت لبنان دارای دو محل و مکان خاص و منحصر بفرد است که در بین مردم لبنان به نام روضه الشهیدین شناخته می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، روضه الشهیدین دو مکان مزار شهدای لبنانی است که در جریان درگیری های گروه های مقاومت در سال های گذشته و اخیر با رژیم صیهونیستی و گروه های تروریستی تکفیری همچون داعش در سوریه و مناطق مرزی لبنان شهید شده اند.

تشکیل اولین هسته های مقاومت در لبنان در سال 1982 که امروز به نام جنبش حزب الله شهره یافته و زبانزد خاص و عام در لبنان به عنوان تنها راه رهایی از اشغال این کشور قلمداد می شود، موجب شد تا مسوولان لبنانی برای نکوداشت شهدای آن محلی را در جنوب بیروت و در کنار یک قبرستان قدیمی به نام روضه الشهدا اختصاص دهند.

در این محل که در ابعادی حدود 20 متر در 20 متر است شمار زیادی از شهدای مقاومت و برخی از شهدای بنام آن و فرماندهان مقاومت مانند حاج عماد مغنیه، مادر و فرزند وی، مصطفی بدرالدین معروف به سید ذوالفقار به خاک سپرده شده اند و اکنون به عنوان یکی از مراکز فرهنگی شهر بیروت محسوب می شود.

با حضور در این مکان می توان صحنه های جالبی از فرهنگ مقاومت و جایگاه آن را در لبنان نظاره کرد و پی برد که چرا وقتی با هر لبنانی اعم از مسلمان و مسیحی، شیعه و سنی صحبت می کنی تنها راه آزادی مابقی مناطق اشغالی لبنان را مقاومت معرفی می کند.

در گوشه های روضه الشهدای اول و دوم می توان جوانان و خانواده هایی را یافت که در حال نجوا با فرزندان و یا دوستان و برادران خود هستند که بر اساس آیات قرآنی نه مرده بلکه زنده اند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات