۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۰۷۲۶۱
مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان:

فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه تقویت شود

فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه تقویت شود
حجت الاسلام محمدزاده بیان داشت: در نمایشگاه قرآن غرفه‌ها، افراد بومی و همچنین کار‌های خلاق زیادی دیدیم که قابل توجه هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمود محمدزاده، مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان، شامگاه گذشته در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در غرفه خبرگزاری رسا حضور پیدا کرد.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان بیان داشت: اسلام تنها دینی است که آغاز آن با «اقرأ» بوده و نخستین کلمه وحی نازله بر حضرت ختمی مرتبت در رابطه با قرائت بود.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه واژه‌های «قرائت، اقرأ و کتاب» در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفتند، افزود: جایگاه کتاب و مطالعه در دین اسلام قابل توجه است که متأسفانه در برخی اوقات از چنین فضایی فاصله می‌گیریم.

وی عنوان داشت: فاصله گیری از کتاب یک عامل آن دوری مردم از کتاب است که در این باره باید اهل مطالعه باشیم و در عصر جدید که رقبای بسیاری برای کتاب از جمله فضای مجازی پیدا شده است، بحث مطالعه کتاب کماکان ادامه دارد.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: در طول شبانه روز، ۱۵ دقیقه را برای مطالعه و براساس موضوعات مورد علاقه اختصاص دهیم با این حال به عنوان یک مسلمان حداقل هایمان مطالعه یک دوره قرآن با ترجمه است.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به اینکه روزانه به مدت ۱۵ دقیقه قرائت قرآن به همراه ترجمه در برنامه هایمان باشد، گفت: نمایشگاه قرآن یکی از عواملی است که مردم را به مطالعه تازه‌های کتاب تشویق می‌کند با این حال باید این نکته را متوجه شد که هر چه کتاب‌ها ارزانتر دست مردم برسد در سبد خانوار‌ها جای می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه غرفه‌ها، افراد بومی و همچنین کار‌های خلاق زیادی دیدیم که قابل توجه هستند. /۹۴۵۶/ت310/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات