۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۰۷۲۶۳
معاون وزیر راه و شهرسازی:

افزایش قیمت حمل و نقل ریلی بعد از ماه رمضان اعمال می شود

افزایش قیمت حمل و نقل ریلی بعد از ماه رمضان اعمال می شود
آدم‌نژاد اظهار داشت: نرخ شناور و معلق اصلا استاندارد نیست و من مخالف سر سخت آن بوده و در حال پیگیری در جهت سامان دادن به آن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهندس آدم‌نژاد در جمع خبرنگاران پیرو جلسه شورای هماهنگی درباره آخرین تصمیمات سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی ابراز کرد: در سال‌های گذشته سیستم سوخت‌رسانی براساس میزان پیمایش بوده است و این روش برای تعیین نیاز سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی به اجرا رسید. در حال حاضر هم تصمیم نهایی برای قیمت و سهمیه‌بندی سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام نشده است.

وی در ادامه با اشاره به تصمیماتی مبنی بر افزایش نرخ بلیط قطار خبر داد: البته در جلساتی وزارت راه و شهرسازی پیشنهادات خود را برای نحوه سهمیه‌بندی‌ها ارائه کرده اما هنوز تصمیم نهایی را اعلام نکردند همچنین براساس تصمیماتی که در شورای عالی ترابری اخذ شده، قرار بر این است که میزان افزایش قیمت بلیط قطار متوسط 22 درصد باشد و پس از ماه مبارک رمضان این افزایش قیمت‌ها اعمال شود.

آدم ‌نژاد در خصوص تعیین نرخ بلیط در سایر وسایل نقلیه گفت: در بخش حمل و نقل مسافری جاده‌ای ناوگان ویژه قیمت آزاد است و درباره ناوگان غیرویژه هم در هفته جاری ستاد تنظیم بازار درباره تعیین قیمت‌ها تصمیم‌گیری می‌کند که بنده معتقدم تعیین نرخ شناور هم باید چارچوبی داشته باشد و در تمام دنیا هم حتی درباره نرخ‌های شناور هم سقفی تعیین می‌شود و اجازه اعمال هر نرخی را نمی‌دهند. مشکل ما در بخش تعیین قیمت بلیت هواپیما، کمبود عرضه است که باید عرضه و تقاضا در بازار هوایی را مدیریت کنیم.

آدم ‌نژاد ضمن تشریح افزایش سرسام آور هزینه قطعات مورد استفاده مصرفی در حوزه حمل و نقل گفت: در حال حاضر قیمت‌ها به صورت افسارگسیخته افزایش پیدا کرده‌اند و به طور کلی حال حمل و نقل عمومی خوب نیست و باید برای ساماندهی این شرایط راهکارهایی اتخاذ شود که یکی از گزینه‌ها در بخش حمل و نقل بار می‌تواند کاهش تعداد ناوگان باشد.

معاون وزیر در خصوص افزایش کلی هزینه ها در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع را پیگیری کرده‌ایم. مهمتر از کمبود بحث افزایش قیمت بسیار قابل توجه آن در بازار است. این افزایش قیمت‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند که باید نسبت به بهبود این وضعیت راهکارهایی را به اجرا رساند./811/پ203/ق

محرمی محرمی
ارسال نظرات