۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۰۷۲۷۲
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه مطرح کرد؛

آخرین وضعیت احداث ساختمان پلاسکو

آخرین وضعیت احداث ساختمان پلاسکو
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق اعلام سازمان سازمان میراث فرهنگی در احداث ساختمان پلاسکو حفظ حقوق مکتسبه در ساختمان ارجح بر ضوابط است.

فرزانه صادق مالواجرد، معاون معماری و شهرسازی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هم اندیشی اعضای کارگروه معماری و شهرسازی در خصوص جدید ترین وضعیت ساختمان پلاسکو ابراز کرد: آخرین تصمیماتی که در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گرفته شده این است که بنابر مصوبه کمیسیون ماده 5 شهر تهران، تعداد طبقات ساختمان پلاسکو به اندازه حقوق مکتسبه باشد.

وی در ادامه با اشاره به بافت تاریخی و قدیمی منطقه پلاسکو خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساختمان پلاسکو در یک محدوده تاریخی قرار دارد تمام تلاش این بود که تعداد طبقات کاهش پیدا کند.

فرزانه صادق با اشاره به رجوع به مرجع قانونی در جهت احداث و ابقای مجدد ساختمان پلاسکو گفت:‌ مرجع قانونی برای تعیین تعداد طبقات ساختمان پلاسکو، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که این نهاد هم اعلام کرد حفظ حقوق مکتسبه در ساختمان را ارجح بر ضوابط می‌داند. بنابراین، قرار بر این شد تعداد طبقات بر اساس رعایت حقوق مکتسبه باشد به این شرط که پارکینگ متناسب با ساختمان تامین شود.

عملیات احداث و بازسازی پلاسکو در دست اجرا است و با توجه به وعده هایی که از سوی بنیاد مستضعفان داده شده است ساختمان جدید مهرماه 99 تحویل داده شده که زیربنای این ساختمان 22 هزار متر و در حال حاضر در حال حفاری و بتن ریزی پایه بوده که 800 تن بتن برای استحکام در آن استفاده شده است./811/پ203/ق

محرمی محرمی
ارسال نظرات