۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۰۷۲۸۸
از سوی حجت الاسلام قاسمی؛

برنامه‌های شب‌های قدر مصلی ساری اعلام شد

برنامه‌های شب‌های قدر مصلی ساری اعلام شد
امام جمعه موقت ساری مهم ترین برنامه‌های شب‌های قدر در مصلی امام خمینی (ره) ساری را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در جمع خبرنگاران برنامه های شب های قدر در مصلی امام خمینی(ره) ساری را اعلام کرد.
 
وی با بیان این که هر ساله برنامه شب‌های قدر از سوی دفتر نماینده، ولی فقیه در مازندران و با همکاری سایر نهاد‌های فرهنگی و دینی ساری برگزار می‌شود، افزود: بر همین اساس مراسم احیاء شب اول قدر، جمعه سوم خرداد مصادف با شب ۱۹ ماه مبارک رمضان از ساعت 21:30 شب با قرائت دعای جوشن کبیر از سوی آقای سیدمحمد مرتضوی و مداحی حاج مهدی منصوری و با سخنرانی آیت الله سیداحمد خاتمی، نایب رییس مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود با بیان این که مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان نیز یک شنبه پنجم خرداد ماه با دعای جوشن کبیر توسط حاج محسن سلطانی و مداحی حاج سیدرضا تحویلدار و سخنرانی حجت السلام والمسلمین حاج محسن کافی برگزار خواهد شد.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیز سه شنبه هفتم خرداد با مراسم دعای جوشن کبیر از سوی حاج سیداحمد میریان، مداحی حاج حسن شالبافان و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدحسین مومنی برگزار می‌شود.
 
امام جمعه موقت ساری با بیان این که این مراسم معنوی به طور مستقیم از شبکه استانی مازندران نیز پخش خواهد شد، بیان داشت: حضور در این مراسم پر فیض معنوی به طور حتم آثار و برکات ارزشمندی را با خود به همراه خواهد داشت.
 
حجت الاسلام قاسمی، شب‌های قدر را شب نزول کلام الهی بر قلب پیامبر دانست و خاطرنشان کرد: در این شب‌ها در‌های رحمت خداوند متعال به سوی بندگانش باز است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، شب‌های قدر را بهترین فرصت برای استجابت دعا دانست و با بیان این که در این شب‌ها باید با خلوص نیت به درگاه الهی پناه ببریم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در این شب‌های معنوی با دعا، نیایش و استغفار به آرامش الهی دست یابیم.
 
امام جمعه موقت ساری همچنین بر ضرورت انس با قرآن در ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر تأکید کرد و گفت: باید در شب‌های با فضیلت قدر با خضوع در برابر خداوند متعال از عفو و غفران الهی بهره‌مند شویم.
 
وی، دعا و استغفار را بهترین وسیله برای بخشوده شدن گناهان در شب‌های قدر دانست و خاطرنشان کرد: باید از این فرصت ارزشمندی که خداوند متعال در اختیار بندگان خود قرار داده نهایت بهره معنوی برده شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات