۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۰۷۲۸۹
مرکز اطلاعات آفریقا هشدار داد؛

کلیساهای کشور غنا هدف بعدی تروریست‌ها

کلیساهای کشور غنا هدف بعدی تروریست‌ها
مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت آفریقا هشدار داد که کلیساهای غنا می‌توانند به عنوان اهداف بالقوه یک گروه تروریستی سلفی از گروه‌های جهادی مستقر در بورکینافاسو، قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در یک هشدار امنیتی از سوی مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت آفریقا (ACSIS) اعلام شد که گروه‌های جهادی سلفی طی چهار ماه گذشته، تحرکاتی را در داخل و خارج از مرزهای غنا با بورکینافاسو داشته‌اند.

بنا بر این گزارش، اهداف فوری این گروه ها کلیساهای منطقه شمال غنا خواهد بود و احتمالاً از نواحی معدن خیز عملیات خواهند کرد. در این هشدار توضیح داده شده که این نواحی به صورت بالقوه می‌تواند به عنوان پناهگاه این ایدئولوژی برای هدایت چنین جنایتی قرار بگیرد.

پیش از این ستیزه جویان سلفی جهادی در ۱۵ فوریه ۲۰۱۹ چهار مأمور گمرک بورکینا را در یک ایست بازرسی در منطقه «Nohao» واقع در نزدیکی مرز غنا کشته و سه وسیله نقلیه را سوزاندند؛ آنها یک کشیش اسپانیایی را نیز کشتند.

گروه‌های جهادی همچنین ۲۹ آوریل ۲۰۱۹، به یک کلیسا در این کشور حمله کرده و شش نفر از معترضان از جمله یک کشیش، دو نفر از پسران وی و سه نمازگزار را به ضرب گلوله کشتند. در واقع این دومین حمله در ماه آوریل پس از حمله پنجم آوریل بود که باعث مرگ چهار نفر شد./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات