۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۰۷۳۰۰
آیت الله ناصری:

انسان بدون نماز چیزی برای ارائه در آخرت ندارد

انسان بدون نماز چیزی برای ارائه در آخرت ندارد
استاد عرفان و اخلاق با بیان اینکه بدون نماز انسان چیزی برای ارائه در آخرت ندارد، گفت: اگر اوضاع نماز ما مناسب نباشد دیگر توشه ای برای قیامت نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری ظهر امروز مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان اینکه ایمان سه درجه دارد و هر درجه ای هم درجاتی دارد، گفت: درجه اول ایمان این است که اشخاص لفظی و ادعایی و بر اساس ارث از خانواده و اطرافیان ایمان بیاورند و به همین اندازه اکتفا کنند.

وی در ادامه افزود: قسم دیگر این است که ایمان صرفا تقلیدی باشد و وارد قلب نشود، اما قسم سوم و اصلی ایمان این است که انسان اهل عمل به ایمان باشد و ایمان را از اهل بیت(ع) گرفته باشد. در ظاهر سه درجه ایمان یکسان هستند اما در معارف و در توشه روز قیامت متفاوت هستند، سومین مرتبه ایمان چون تحقیقی و اعتقادی است بسیار به درد می‌خورد و سازنده است.

آیت الله ناصری عمل کردن به دستورات دینی را اصل ایمان آوردن و ایمان داشتن دانست و تصریح کرد: انسان باید تحقیقی و اعتقادی ایمان بیاورد، نماز برای ما در مراتب ایمان بسیار مهم است، اگر اوضاع نماز ما مناسب نباشد دیگر چیزی برای قیامت نخواهیم داشت و توشه ای برای ارائه در روز قیامت نداریم.

استاد عرفان و اخلاق با تأکید بر ضرورت توجه به نماز، خاطرنشان کرد: نمازی که می‌خوانیم حقیقتا باید معراج مؤمن باشد، نماز بازدارنده فساد و فحشا است، باید ببینیم آیا طوری نماز می‌خوانیم که این آثار را به دنبال داشته باشد؟ نماز هشت کلمه است، چهار کلمه آن به خدا اختصاص دارد و چهار کلمه آن به خود ما اختصاص دارد، این کلمات را باید با توجه بخوانیم و حواسمان باشد در برابر چه کسی قرار داریم.

وی با بیان اینکه در روایات معتبر ذکر شده است که انسان خیال می‌کند یک موجود کوچک است حال آنکه آنچه در عالم وجود هست نمونه آن در وجود ما قرار دارد، اظهار کرد: انسان باید به حقایق خلقت توجه داشته باشد. در نماز به حمد و ستایش خدا می‌پردازیم و از خداوند می‌خواهیم نعمت و بخشش و آمرزش خود را نصیب ما گرداند و یاری‌مان کند از افراد با پرونده سیاه نباشیم. در روایت ذکر شده است که خداوند فرموده برای صحبت کردن با من نماز بخوان و اگر می‌خواهی با تو صحبت کنم قرآن بخوان. به همین دلیل باید دقت و توجه در نماز داشته باشیم./1304/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
متین فیروزآبادی
ارسال نظرات