۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۶۰۷۳۳۱
سر مقاله؛

اروپای سرگیجه

اروپای سرگیجه
آنچه در سخنان وزیر خارجه آلمان نهفته است، این واقعیت است که زبان زور درمورد ایران جواب نمی‌دهد.
به گزارش خبرگزاری رسا،۱۰ روز پس از اولتیماتوم ایران، به نظر می‌رسد سرگشتگی اروپا رو به افزایش است و مهم‌ترین نشانه آن، سخنان وزیر خارجه آلمان است. او درحالی که از اقدام یک‌جانبه آمریکا در برهم زدن برجام انتقاد کرده که با رویکردی ایران‌هراسانه، این توافقنامه را بهترین ساز‌و‌کار برای مهار توان هسته‌ای کشورمان نامیده است.
 
آلمانی که این‌گونه سخن می‌گوید، سالانه حدود ۷ میلیارد یورو از محل فروش تسلیحات نظامی به دست می‌آورد، همچنین در سال‌جاری ۵ میلیارد یورو به برنامه نظامی‌اش اضافه کرده و در حمایت رژیم اشغالگر اسرائیل، همواره پیشگام است.
 
در گفتار هایکو ماس این واقعیت نهفته است که زبان زور درمورد ایران جواب نمی‌دهد و این شاید همان سیاستی بوده که آلمانی‌ها در یک‌سال اخیر با فشارآوردن بر دیپلمات‌های ایران و ممنوعیت پرواز‌های هواپیمایی ماهان در دستور کار خود قرار داده‌اند.
 
بهترین واکنش در برابر این سرگردانی اروپا، همان هشدار‌ها و اقداماتی است که باید درباره مهاجران و مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد؛ یا اروپا هزینه‌های مستقیم آن را می‌پردازد یا مشکل تحریم را برطرف می‌کند تا ایران بتواند بر این مسائل فائق آید یا باید در شهر‌های خود، پذیرای این مهمانان باشد.
 
البته این به معنای تداوم جدیت جمهوری اسلامی در اجرای سیاست خویش است که در دو هفته قبل آن را اعلام کرده. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: صبح نو
ارسال نظرات