۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۶۰۷۳۳۷
حجت الاسلام والمسلمین حجتی کرمانی:

علامه امینی معجزه تاریخ است

علامه امینی معجزه تاریخ است
استاد حوزه علمیه گفت: یکی از برجسته ترین وزنه های تاریخ تشیع علامه امینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حجتی کرمانی عصر دوشنبه در همایش بزرگداشت علامه امینی در تالار مفاخر فرهنگی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: الغدیر توانسته است با اتکا به تمام منابع طول قرون کاری خارق العاده را جمع آوری کند و علامه امینی نیز کاری که در تاریخ بی سابقه بود.

وی در ادامه افزود: الغدیر تلاش و همت می طلبید که همه و همه ماحصل عشق و علاقه علامه به ولایت و گره گشایی از مسائل این حوزه بود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی کرمانی خاطرنشان کرد: یک نفر زمانی سراغ علامه امینی را گرفته بود که او را ببیند، نشانه ای به او می گویند که برو داخل حرم و کسی که با صدای بلند هر سحر گریه می کند را زیارت می کنید.

وی در ادامه ابراز کرد: یکی از خاطرات علامه را پدرم نقل می کند که وی دائما می گفت درست است بنده الغدیر نوشتم ولی دلم می خواهد در آخر عمری چندین سال بروم حرم امام و تا می توانم ضجه بزنم تا عقده هایم گشایش یابد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: کتاب الغدیر یکی از خصوصیاتش فصل بندی تخصصی و بسیار دقیق و قابل ارجاع است.

وی در ادامه گفت: درس و عبرتی که از سیره علامه امینی اخذ می کنیم جلوگیری از ایجاد تشنج و تنش و در نهایت تمسک به وحدت عقیده است.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین حجتی کرمانی ابراز کرد: امیدواریم خداوند متعال استعانت کند و آتش تفرقه ای و جدا افکنی هایی که به وجود آمده است را خاموش کند./811/پ210/ب1

محرمی محرمی
ارسال نظرات