۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۶۰۷۳۴۱
کارشناس دینی مطرح کرد؛

تبلیغات علیه مرجعیت شیعه از سوی صهیونیسم و وهابیت

تبلیغات علیه مرجعیت شیعه از سوی صهیونیسم و وهابیت
حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: تبلیغات علیه مرجعیت شیعه به طور حساب شده و دقیق در جریان است که ریشه‌های آن به صهیونیسم و وهابیت مربوط می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ادیب یزدی کارشناس دینی در مراسمی که دوشنبه در مسجد جامع غدیر خم به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: یکی از بزرگترین دلایل حقانیت ائمه شیعه احساس مسئولیت این بزرگان عالم است.

وی افزود: کیفیت حضور معصومین (ع) در صحنه‌های تاریخ دلالت بر این دارد که این اولیای الهی خودشان را مدافع اول شریعت اسلام می‌دانستند و فرصت برای کسی باقی نمی‌گذاشتند؛ هر جایی که خطری اسلام را تهدید کرده است وجود مبارک اهل بیت (ع) دیده می‌شود که چطور با تمام قوا در صحنه دفاع از دین حضور پیدا می‌کردند.

کارشناس دینی ابراز داشت: بنی هاشم از هر طریقی که می‌توانستند اجازه نمی‌دانند به ارکان دین خدا لطمه وارد شود؛ در آن دوران کسانی بودند که سعی می‌کردند مردم را با سحر و جادو از راه حق و دین خدا خارج کنند.

وی در ادامه بیان کرد: قدوم امام رضا (ع) برای شیعیان بسیار مبارک بود؛ ایشان در زمانی وارد ایران شدند که شرق ایران از تصوف پر شده بود و امام با منطق و استدلال بساط خرافه‌های صوفیه را جمع کرد؛ این فرقه در توحید، نبوت، تعریف امامت و ولایت منحرف شده است؛ در اسلام اصلاً خانقاه وجود ندارد.

حجت الاسلام ادیب یزدی اظهار داشت: ائمه شیعه بودند که پایه اصلی اجتهاد را بناگذاشتند؛ راه فتوا را معصومین (ع) باز کردند تا در دوران غیبت مردم در گمراهی و ضلالت نباشند، در طول قرن‌هایی که از غیبت کبرای امام زمان (عج) می‌گذرد علمای عظیم الشان شیعه هم در جهت پاکی و تهذیب نفس و هم در جهت تاسیس علوم مختلف آبروداری و میدان‌داری کردند.

کارشناس دینی ابراز کرد: امروز تبلیغات علیه مرجعیت شیعه به طور حساب شده و دقیق در جریان است که ریشه‌های آن به صهیونیست و وهابیت مربوط می‌شود؛ مرجعیت شیعه ماناترین و موثق‌ترین اصل و پایه‌ای است که در دوران غیبت می‌توان برای حل مشکلات به آن رجوع کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظام اسلامی نتیجه فتوای یک مرجع تقلید است؛ مرجع تقلید در میان مردم متدین و اسلامی ما از جایگاه خاصی برخوردار است./۹۶۹/پ202/ب1
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات