۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۰۷۳۴۳

حضور جامعه المصطفی با ۲۰ ملیت در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

حضور جامعه المصطفی با ۲۰ ملیت در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
هاشمی گفت: حضور ملل مختلف در نمایشگاه قرآن و عترت سبب می شود آداب و رسوم کشورهای اسلامی به نمایش گذاشته شود و زمینه ترویج فرهنگ اسلامی در کشورهای مختلف فراهم می شود.

هادی هاشمی، مسئول ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی مشهد در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت در نمایشگاه بین المللی مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: جامعه المصطفی در این نمایشگاه با 33 غرفه از بیست ملیت فعال اسلامی شرکت دارد که برنامه های ویژه ای مانند غذای ملل، کرسی نظریه پردازی، مهد بین الملل و جنگ های قرآنی تدارک دیده است.

وی تصریح کرد: کشورهای مختلف از جمله کشورهای پاکستان، هندوستان، افغانستان، قزاقستان، کنیا، بوداپست، سیرالئون، چین، عراق، آذربایجان، ترکیه و بنگلادش در غرفه های مختلف این نمایشگاه حضوردارند تا آداب و رسوم خود را عرضه کنند همچنین جامعه المصطفی با حضور در این نمایشگاه قادر به نشان دادن ماهیت حوزوی است و فرهنگ اسلامی را می توانیم در کشورهای مختلف رواج دهیم.

مسئول ارتباطات بین الملل جامعه المصطفی مشهد گفت: حوزویان جامعه المصطفی در غرفه فضای مجازی و رسانه فعالیت هایی را که در داخل و خارج از ایران در کشورهای مختلف از شبکه های ماهواره ای به زبان فارسی انجام داده اند به نمایش گذاشته اند.

وی بیان کرد: خواهران جامعه المصطفی از 15 ملیت مختلف برای نشان دادن رسوم و آداب ملل، درست کردن غذاهای سنتی و لباس های مختلف آثاری را در در غرفه آداب و رسوم ملل، عفاف و حجاب ، مهد و دبستان ملل در معرض دید عموم قرار داده اند همچنین در غرفه مهد و دبستان ملل های مختلف با حضور کودکان ملیت ها که در مدرسه و مهد جامعه المصطفی هستند  اقدام به برگزاری جشن، مسابقات و برنامه های متنوع شده است تا اتحاد و دوستی کشورها را به این کودکان آموزش و نمایش دهند.

هاشمی افزود: غرفه های روانشناسی و مشاوره ای نیز با حضور مشاوران و روانشناسان جامعه المصطفی در بخش های مشاوره قرآنی و دینی در بخش خواهران و برادران پذیرای بازدید کنندگان هستند.

وی افزود: 300 هزار دانش پژوه طلاب را برای ترویج فرهنگ اسلامی با زبان فارسی در کشورهای مختلف از جامعه المصطفی از آغاز بکار تاکنون فارغ التحصیل شده اند که این باعث افتخار است که در دنیای کنونی که کشورهای مختلف بر علیه اسلام از هرگونه حربه برای براندازی استفاده می کنند افرادی از این مکان برای ترویج اسلام درکشورهای مختلف حضور دارند که پژوهش های علمی این افراد به 20 زبان دنیا  درغرفه پژوهش جامعه المصطفی مشهد در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت از 23تا 30 اردیبهشت ماه با رویکرد بین المللی و آکادمیک با نگاه به نشاط اجتماعی  در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات