۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۰۷۳۶۲
امام جمعه موقت تهران:

مهمترین رسالت انقلاب اسلامی مبارزه با طاغوت است

مهمترین رسالت انقلاب اسلامی مبارزه با طاغوت است
آیت الله صدیقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمت بزرگ الهی به ملت ایران است، گفت: مهمترین رسالت انقلاب اسلامی مبارزه با طاغوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسمی که در مسجد امام رضا(ع) مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع) این بود که ایشان از دوران کودکی حجت خداوند بودند.

وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) یکی از دو جوانان اهل بهشت هستند، ادامه داد: خداوند در آیه تطهیر ویژگی ایشان را بسیار عظیم بیان می کند؛ نخستین رویش در کوثر وجودی حضرت زهرا(س) وجود مقدس امام حسن(ع) بودند که کلام سخیف دشمنان که پیامبراکرم(ص) را ابتر می خواندند، باطل کرد.

آیت‌الله صدیقی با بیان حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) خطاب به طلاب حاضر در جلسه، گفت: حضرت فرمودند: انسان تا چشم باز می کند عمر او به پایان می رسد؛ طلاب باید توجه داشته باشند اندک زمانی در محضر اساتید فرصت تلمذ و علم آموزی دارند و به زودی همه این فرصت ها برای شما تمام می شود بنابراین باید توجه داشته باشید که از این موقعیت باید نهایت بهره و استفاده را ببرید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند متعال باب سوال و درخواست را به سوی کسی باز نکرده مگر آنکه جواب آن را داده باشد، عنوان کرد: این توفیق الهی است که انسان در محضر خداوند پرسش داشته باشد و به دعا مشغول شود چرا که این اقدام خود نشانه جواب دادن حضرت باری تعالی به اوست.

وی ادامه داد: اینکه انسان توفیق تهذیب و تزکیه را به دست بیاورد بسیار خوشحال کننده است و نشانه باز شدن درهای رحمت الهی به روی انسان است؛ اگر خداوند به انسان نعمت داد و او شکر به جای آورد این شکر نعمت، سبب افزایش نعمت می شود.

آیت‌الله صدیقی نظام اسلامی و وجود رهبری معظم انقلاب اسلامی را نعمت بزرگ الهی به ملت ایران دانست و گفت: اگر کمی در تاریخ مطالعه داشته باشیم خواهیم دانست تا به امروز رهبری مدیر و مدبر مانند رهبر معظم انقلاب وجود نداشته ایشان در نهایت امید و ایستادگی دل وسیعی دارند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مرحوم رفسنجانی درباره رهبر معظم انقلاب گفتند معظم له همانند امام راحل هستند و از اصول حتی یک قدم عقب نشینی نداشتند هیچ کدام از مراجع مانند ایشان نیستند؛ انقلاب و رهبری بزرگ ترین ثروت و سرمایه این نظام محسوب می شوند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب عادی و طبیعی نبود، انقلاب اسلامی در امتداد انقلاب پیامبراکرم(ص) قرار دارد؛ لذا در فراز و نشیب ها دلمان باید محکم باشد، کسی باور نمی کرد که بعد از امام راحل معظم له بتوانند پرچم انقلاب را به دست بگیرند و انقلاب را هدایت کنند؛ ولایت بالاترین نعمت است.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه ملت ایران هرگز از انقلاب‌شان پشیمان نیستند، خاطرنشان کرد: مبارزه با طاغوت ظلم و مستکبران کار انبیای الهی و سنت همیشگی در طول تاریخ بوده است ملت ایران نیز به مبارزه با طاغوت ایمان دارند و در این باره ذره ای شک به دل راه نمی دهند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات