۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۰۷۳۷۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
جشن روزه اولی‌ها در بجنورد، زمان اعزام نخستین کاروان حج و کمک ۳۰۰ میلیونی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد عناوین برخی از اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، جشن روزه اولی ها ویژه دختران نوجوان همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مسجد حجت بن الحسن(عج) برگزار شد.

شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان این مطلب افزود: در این مراسم از 40 دختر نوجوان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد که نخستین سال روزه داری را تجربه می کنند، تجلیل شد.

زمان اعزام نخستین کاروان حج تمتع از استان

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با بیان این که اعزام نخستین کاروان حج تمتع از خراسان شمالی بیست و سوم تیر و تشکیل شده از بجنورد و مانه و سملقان خواهد بود، تصریح کرد: امسال هزار و 610 زائر در قالب 11 کاروان به حج تمتع اعزام می شوند.

 محمدباقر قاصری افزود: آخرین کاروان هم سیزدهم مرداد از شهرستان اسفراین اعزام می شود.وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هزار و 545 زائر از استان به حج تمتع اعزام شدند.

کمک 300 میلیون تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

جشن گلریزان برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استان با حضور تعدادی از مسئولان استان و همچنین قائم مقام مدیرعامل ستاد دیه کشور در مجتمع فرهنگی ایثار بجنورد برگزار شد و خیران 300 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند. 

استاندار خراسان شمالی در این مراسم با بیان این که در سه دهه گذشته ده ها هزار زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده اند و این نشان دهنده روح ارزش های اسلامی و فعالیت ستاد دیه کشور است، افزود: در بحث پیشگیری در کشور زیاد به آن پرداخته نمی شود و آمار زندانیان با وجود تمام تلاش های دستگاه های مربوط همچنان بالاست که این نشان می دهد در بحث پیشگیری غفلت می کنیم.

آغاز عملیات ساخت کتابخانه تیتکانلو در آینده نزدیک

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در جلسه انجمن کتابخانه های فاروج از شروع ساخت کتابخانه تیتکانلو طی روزهای آینده خبر داد.

جهانی گفت: هم اکنون نهمین جشنواره رضوی در حال برگزاری و چهارمین سالی است که این جشنواره به نهاد کتابخانه های عمومی واگذار شده است و در طول این مدت، علاوه بر جایگاه خوب استان، فاروج پیش رو و برتر در سطح کشور بوده و مورد تقدیر قرار گرفته است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات