۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۰۷۳۷۴

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
تشکیل ستاد مناسبت‌های خرداد در شهرستان‌های خراسان جنوبی و توزیع ۴ هزار غذای گرم در قاینات عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، ستادهای بزرگداشت سوم خرداد، سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و راهپیمایی روز جهانی قدس در آیسک، خوسف ، سرایان و خضری دشت بیاض تشکیل شد.

در جلسه ستاد مراسم بزرگداشت سوم خرداد و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بخش آیسک، حجت‌الاسلام والمسلمین رادمرد، امام جمعه آیسک قدم برداشتن در مسیر امام (ره) و شهدا و انقلاب را وظیفه آحاد مردم و مسئولان دانست و از برنامه ریزی ستاد نماز جمعه این بخش برای گرامی داشت سوم خرداد در مصلای نماز جمعه، جلسه های قرآنی و تبلیغات شهری خبر داد.

 برازنده بخشدار آیسک به تجلیل از ایثارگران حماسه آزاد سازی خرمشهر و دیدار با خانواده شهدای این عملیات در مصعبی و چرمه اشاره کرد.

در این جلسه بر برگزاری باشکوه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تاکید و مقرر شد علاوه بر سرکشی از خانواده شهدا و برگزاری همایش دوچرخه سواری، مراسم ویژه سالگرد ارتحال امام (ره) و یادواره شهدای ۱۵خرداد با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری ظهر روز ۱۳خرداد در مسجد جامع آیسک برگزار شود.

توزیع 4 هزار غذای گرم در قاینات

چهار هزار پرس غذای گرم طی شب های ماه مبارک رمضان بین مستمندان به ویژه در مناطق دورافتاده و روستاهای عشایری قاینات توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی قاینات اظهار کرد: علاوه بر این 150 سبد کالا به ارزش 75 میلیون ریال نیز در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان و 80 بسته معیشتی البسه و کفش با مشارکت خیران به ارزش 120 میلیون ریال بین مستمندان و قشرهای آسیب پذیر شهرستان توزیع شد.

حسن فخیم زاده افزود:  علاوه بر این، کارکنان ناحیه مقاومت بسیج در اقدامی انسان دوستانه در سحرهای ماه مبارک رمضان چند وعده غذای مازاد بر نیاز سحر خود را در اختیار خودرویی از بسیج سازندگی قرار دادند تا هنگام سحر در منازل افراد شناسایی شده توزیع شود  و بیش از پنج هزار قرص نان رایگان بر اساس طرح نان مهربانی نیز بین محرومان شهرستان توزیع شود.

160 عنوان برنامه ویژه فتح خرمشهر در خراسان جنوبی برگزار می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: 160 عنوان برنامه بزرگداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر در استان برگزار می شود.

محمدرضا فخر افزود: این برنامه ها در چهار روز با عنوان های روز رسانه دفاع مقدس و مقاومت، روز شهدا و ایثارگران پیروان ولایت، روز مقاومت ایثار و ولایتمداری و روز دزفول مقاومت و پیروزی برنامه ریزی شده است.

وی برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، نشست تخصصی کارشناسان حوزه خبر و رسانه، تجمع بزرگ نیروهای مسلح، غبارروبی مزار شهدا، دیدار رزمندگان با نماینده ولی فقیه و ویژه برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر را از مهمترین برنامه های این ایام ذکر کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی، رونمایی از آثار هنری، برگزاری نمایشگاه، شب شعر و خاطره، مسابقات فرهنگی و هنری و تجلیل دستگاه ها از رزمندگان عملیات بیت المقدس را از دیگر برنامه ها بیان کرد.

وی با بیان اینکه رزمندگان خراسان جنوبی نقش تاثیر گذاری در آزادسازی خرمشهر داشتند، افزود: سه گردان ابوذر، مالک اشتر و شهید بهشتی از جنوب خراسان آن زمان در عملیات بیت المقدس شرکت داشتند که حاصل آن 700 رزمنده و تقدیم 73 شهید به نظام و انقلاب بود.

دانش آموز بشرویه در مسابقات بین المللی نقاشی سوم شد

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: منیره صفری دانش آموز شهرستان بشرویه مقام سوم مسابقات بین المللی نقاشی سازمان جهانی بهداشت در کشور مصر را کسب کرد.

علی حسینی افزود: دانش آموزان ایرانی بیشترین برندگان مسابقه نقاشی سال 2019 سازمان جهانی بهداشت بودند.

وی گفت: با توجه به حجم مسابقات 900 اثر از هفت هزار و 900 شرکت کننده ایرانی به دفتر مدیترانه شرقی این سازمان ارسال شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در مرحله نهایی این مسابقات، صفری در رده سنی 16 تا 18 سال موفق به کسب مقام سوم نقاشی موضوعی سال 2019 شد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات