۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۰۷۳۸۶
در نطق میان دستور پارلمان مطرح شد؛

راه حل مقابله با تحریم‌ها توجه به ظرفیت داخلی است

راه حل مقابله با تحریم‌ها توجه به ظرفیت داخلی است
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خواستار توجه بیشتر به ظرفیت‌های داخلی در زمان تحریم‌ها شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از وکلای ملت امروز سه‌شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور پارلمان به شرح ذیل است:

ناو‌های هواپیابر و کشتی‌های غول‌پیکر آمریکا در تیررس موشک‌های نقطه‌زن سپاه است

اصغر مسعودی نماینده مردم نیریز و استهبان در پارلمان در نطق میان دستور خود با بیان اینکه آمریکای حامی تروریسم ما را تحریم و تهدید می‌کند، گفت: ما از تحریم و تهدید هراسی نداریم و ترامپ باید بداند ناو‌های هواپیمابر و کشتی‌های غول پیکر در تیررس موشک‌های نقطه زن سپاه سرافراز است و کاخ‌های شیشه‌ای حکومت‌های قبیله‌ای شکننده اند و فجیره همخانواده و منبع انفجار است.

نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: ما وارثان مکتب حسین (ع) فریاد سر می‌دهیم و تسلیم ظالمان نمی‌شویم و بر پنجه گرگ بوسه نمی‌زنیم و در برابر دشمن زانو خم نکرده و در برجام درجا نمی‌زنیم و آمریکا را همچنان شیطان بزرگ می‌دانیم.

وی افزود: اگر خاطرات سرداران نام آشنای عزت آفرین حماسه ساز دفاع مقدس و ابابیل طبس در کاخ سفید مرور شود، خواهند دید آن‌ها که با هزاران دلیل زندگی می‌کنند نمی‌توانند با یک دلیل بمیرند همچنین سران عرب بدانند آن‌ها که شیرشان دوشیده می‌شود، گوشتشان هم خوردنی خواهد شد.

مسعودی در ادامه خطاب به سران قوا بیان داشت: کلید حل مشکلات کشور عملکرد جهادی و نظارت دقیق، مهار تورم و گرانی، توجه به محرومان، استفاده از جوانان، اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد است فسادی که اژد‌های هفت سر و زلزله‌ای ویرانگر است که اعتماد عمومی را متزلزل ساخته و تسامح در مبارزه با فساد همدستی با فاسدان و مفسدان است و ظلم و بی عدالتی ویرانی ملک است و بدنامی ملک.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خطاب به رییس جمهور اظهار داشت: به داد فقرایی برسید که زبان مطالبه و شکایت ندارند لذا فاصله‌ها را کم کنید. گرانی و بیکاری رنجش کارگران و کارمندان و بازنشستگان را فراهم آورده و بیمارانی که از تهیه نسخه پزشکی خویش درمانده اند، به چه کسی پناه ببرند. فقر بلای جان جامعه و ویرانی اجتماع و بدترین دشمن قانون و نزدیک به کفر است.

وی اضافه کرد: مردم زمانی که حس کنند حکومت به آن‌ها ظلم می‌کند، به فکر جبران بر می‌آیند. از این رو بسیاری از ناهنجاری‌ها با رفتار دولت‌ها مرتبط است. دولت‌ها بر مرز‌های اخلاقی اثرگذار هستند و امروز افزون بر معیشت و اقتصاد نیازمند اخلاق و همدلی و انسجام و اتحاد هستیم و باید مواظب بود و ربا، ریا، رابطه و رانت و رشوه رشته انقلاب را پنبه نکرده و ریشه نظام را متزلزل نسازد.

مسعودی خطاب به وزیر نیرو بیان داشت: اگر حق آبه تالاب‌ها تأمین نشود، طوفان ریزگرد‌ها انتقام خواهند گرفت و اکنون که در سد‌های بالادستی آب هست، آب را رها کنید تا بختگان جان بگیرد همچنین انتقال آب از سد‌ها را جدی بگیرید.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در ادامه خطاب به وزیر اقتصاد تصریح کرد: عوارض آلایندگی واحد‌های تولیدی بزرگ در بخش قطرویه پرداخت نمی‌شود و پول ملی از ارزش افتاده و بانک‌ها و وام‌ها ربوی شده و وام گیرنده ورشکسته شده است.

وی همچنین خطاب به وزیر کار عنوان کرد: به داد دل کارگران و بازنشستگان برسید. کارگران ساختمانی تا کی در انتظار بیمه بنشینند. با کارگروه رفع موانع تولید، تولید رونق نگرفت.

مسعودی در ادامه خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در شهرستان نیریز که بهشت سنگ و معدن است خبری از دفاتر مالی و قانونی نیست و زیرساخت‌ها تکمیل نشده و حقوق معادن واریزی به خزانه مشخص نیست در کجا هزینه می‌شود و توسعه فولاد باید جدی گرفته شود. معدن برای رونق تولید و اشتغال و برای پیمانکار سرمایه گذار سنگ اندازی می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قیمت خودرو غیرقانونی بالا می‌رود و نظارتی روی آن نیست. کارخانه رینگ اسپورت نور نیریز به خاطر بی تدبیری مسئولان وزارتی در فکر تعدیل نیرو است.

وی خطاب به وزیر راه بیان داشت: گردنه‌های نقاره خانه، راه‌های روستایی و تعریض جاده‌ها توجه کنید چرا که پیچ‌های خطرناک قربانی می‌گیرد. مطالبات پیمانکاران قطره‌ای پرداخت می‌شود و امکانات راهداری بیراهه می‌رود. مسکن که روزگاری مهرآفرین بود به آرزوی دست نایافتنی تبدیل شده است.

مسعودی خطاب به وزیر نفت گفت: نوسانات ارز، گازرسانی روستا‌های آباده و برخی روستا‌های دیگر حوزه انتخابیه را تحت الشعاع قرار ندهد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: نشاط نیاز بشری، عامل رشد و هماهنگ با فطرت است و بر اساس سند تحول بنیادین به نشاط و پویایی توجه کنید و برخورد صلبی و عزل مدیر حل مسأله نیست تا مدیر، معلم، مدرسه و خانه شاد نباشند کودکان نشاط ندارند و دل‌ها خسته می‌شوند که هشتمین امام نیز فرموده اند اوقات خویش را ۴ قسمت کنید عبادت، معاشرت، معیشت و مسرت. معیشت، مطالبات و رتبه بندی معلمان را جدی بگیرید.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: بر تخصیص ارز، ترخیص کاغذ و توزیع آن نظارت کنید تا اشخاص و موسسات کاغذی رانتخواری و احتکار نکنند و نشر و رکن چهارم دموکراسی را نابود نسازند. به داد مظلومیت فرهنگ هنر برسید و دیپلماسی کتاب و رسانه را جدی بگیرید.

مسعودی خطاب به رییس سازمان صداوسیما بیان داشت: از هویت ملت، حرمت افراد و اقوام و زبان و هنر ایرانی پاسداری کنید.

نماینده مردم نیریز در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: به توسعه گیاهان دارویی، کشت دیم، آبیاری نوین، نوع کشت و آبخیزداری توجه کرده و خسارت کشاورزان را بپردازید.

وی خطاب به وزیر ارتباطات گفت: اینترنت روستا‌های حوزه انتخابیه ضعف ارتباطات را نشان می‌دهد و وزیر جوان را از دسترس خارج کرده است.

مسعودی خطاب به وزیر بهداشت خواستار نیروی شبانه روزی برای درمانگاه‌های شبانه روزی شد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان نیز خواستار تعیین تکلیف وضعیت قبول شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه شد.

سه فراکسیون مجلس برای استمرار خدمت هیأت رییسه فعلی ائتلاف کنند

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در خانه ملت در نطق میان دستور خود، گفت: طبق آمار سازمان ملل بیش از ۲۵۰ هزار نفر در یمن به شهادت رسیده‌اند لذا این کشتار بزرگ را محکوم می‌کنیم. باید یادآور شد مسئولیت این جنایات با دولت عربستان و حامیانش به ویژه آمریکا و انگلیس است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت آمریکا با نقض برجام و خروج از پیمان‌های بین‌المللی نشان داد که نه تنها برای ایران بلکه برای دنیا غیر قابل اعتماد است. راه مقابله با ظلم‌های آمریکا، مقاومت هوشمندانه است.

وی ادامه داد: همانطور که آمریکا در جنگ‌های منطقه‌ای و در هشت سال دفاع مقدس با شکست روبرو شد مطمئنا در این جنگ اقتصادی نیز در برابر مردم ایران شکست خواهند خورد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رییس جمهور تصریح کرد: در قانون بودجه امسال تصویب کردیم که ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی صرف کالا‌های اساسی مردم شود.

بائوج لاهوتی افزود: ابتدا باید مشخص شود چه میزان از ۱۴ میلیارد دلار قرار است چقدر پرداخت شود؟ این مبالغ به چه کالا‌هایی اختصاص یافته می‌شود و در نهایت خروجی چه خواهد شد. یکبار دیگر نیز گفته بودم که این مبلغ معادل ۵۳ هزار میلیارد تومان است لذا مردم باید کالا‌های مذکور را با چه قیمتی خریداری کنند؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای چای تشکر می‌کنم، اما قیمت برگ سبز چای هنوز برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرایط اقتصادی عرضه برای کارخانه‌داران فراهم است، اما این شرایط برای کشاورزان اقتصادی نیست. در این رابطه استاندار گیلان گام‌هایی برداشته است که کافی نیست و باید تصمیماتی جدی‌تر گرفته شود.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما به یک عده و شما به عده‌ای دیگر زمین دادید تا برای امری سرمایه گذاری کنند. نمی‌خواهم عنوان کنم که رانت و فساد این اقدام را فرا گرفته است، اما عده‌ای زمین گرفته‌اند که خدمت کنند، اما این کار را نکردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بنابراین باید این زمین‌ها پس گرفته شود، زیرا این زمین‌ها مال بیت‌المال است. من بار‌ها گفته‌ام از طرف دیگر وزارت جهاد به دنبال مالکیت بر زمین‌هایی است که سال‌های سال روستاییان آن‌ها را در تصرف دارند. این روستاییان در اندک زمینی در حال کشاورزی هستند که وزارت جهاد می‌خواهد زمین کوچک آن‌ها را بگیرد. مردم حوزه انتخابیه لنگرود را که مورد کشاورزی قرار داده اند می‌خواهید پس بگیرید، اما حاضر نیستید افرادی که از راه نا مشروع زمین گرفته اند، زمینشان را پس بگیرد.

بائوج لاهوتی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، افزود: تسریع در ساخت پل کنارگذر چمخاله به رودسر، افتتاح بیمارستان ۱۳۷ تختخوابی لنگرود، تکمیل بندر چمخاله، سد در حال احداث حوزه انتخابیه و ... از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو در خصوص وضعیت نابسامانی‌های آبرسانی، خاطرنشان کرد: روستا‌های ما از نظر آبرسانی وضعیت نابسامانی دارد، اما ما ۱۰۰۰ میلیمتر بارندگی داریم و نباید مشکل آبرسانی داشته باشیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: درخواست می‌شود در تکمیل بیمارستان تامین اجتماعی تسریع شود. همچنین در پرداخت دوم وام‌های روستایی اقدام شود. ۱۸ هزار میلیارد پول جمع شد، اما هنوز ۷،۵۰۰ میلیارد تومان جذب شده است و در چنین شرایطی ما صحبت از اشتغال می‌زنیم. شهرک صنعتی یعقوبیه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: همه ما سه سال در کنار هم با یکدیگر کار کردیم و هیأت رییسه در حد بضاعت خود تلاش‌هایی کرده است. شهادت می‌دهم که کم و کاستی از جانب هیأت رییسه وجود نداشته، پیشنهاد می‌کنم که هر سه فراکسیون ائتلاف کنیم تا یک سال باقیمانده نیز استمرار خدمت هیأت رییسه مجلس را شاهد باشیم.

بحران اقتصادی با بازگشت به سیاست منسوخ سهمیه‌بندی حل نمی‌شود

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با بیان اینکه در ملغبه‌ای از حواشی سیاسی، رسانه‌ای و اجتماعی ماهیت پدیده‌ها و مشکلات کشور ناشناخته می‌ماند، گفت: به همین دلیل راهکار مناسب پیدا نمی‌شود.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز بنا به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری موضوعات اقتصادی از اهم مشکلات کشور است و باید در این رابطه یادآوری کرد که اقتصاد‌های دانش بنیان دنیا به سیاست‌های گذشته برنمی گردند.

وی ادامه داد: با بازگشت به سیاست‌های گذشته مانند سهمیه بندی نمی‌توان بحران اقتصادی را کنترل کرد و لازمه حل مشکلات اقتصادی کشور شفاف سخن گفتن با مردم و با اقتصاد بانک محور و اقتصاد توزیعی نه تولیدی؛ در کوتاه مدت نمی‌توان نسخه شفاف بخشی را برای اقتصاد پیچید و باید برای میان و بلندمدت نسبت به جراحی‌های عظیم اقتصادی برنامه ریزی کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سال رونق تولید باید به دو رکن اصلی آن یعنی ثبات اقتصادی و سرمایه گذاری اقدام کرد که متاسفانه در حال حاضر سرمایه گذاری اغلب به سمت بازار غیرمولد مانند طلا، ارز، مسکن و خودرو معطوف است که با وضع مالیات و عوارض بر این بازار‌های غیرمولد و اصلاح قوانین بانکی و مالیاتی می‌توان زمینه رونق تولید را فراهم کرد.

یوسفی افزود: در حوزه سیاست داخلی به نظر می‌رسد جریانی که آینده سیاسی را در حوزه‌هایی مانند انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری را رقم خواهد زد یک جریان جدید سیاسی نیست بلکه جریانی است که فهم بیشتری از واقعیات اجتماعی داشته باشد و دولت باید به این نکته توجه داشته باشد که کشور را نمی‌توان با دستورالعمل‌های یکسان و بدون در نظرگرفتن پتانسیل‌های منطقه‌ای اداره کرد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر به علت انقلاب در حوزه‌های علمی و ارتباطی مبانی سیاست، اقتصاد و امنیت در حال تغییر و به سرعت بازتولید ثروت و قدرت در جهان در حال شکل گیری است بنابراین نقش امروزه دستگاه دیپلماسی یک نقش تاریخی است و باید برای تعریف جایگاه خود در آینده منطقه و جهان تلاش وافری داشت و عرصه قدرت کشور‌ها در آینده نزدیک نه در جنگ سخت بلکه در حوزه‌هایی مانند جنگ اقلیم، ژنتیک و هوش مصنوعی و علوم شناختی و جدید است بنابراین وظیفه مجلس و دولت در شرایط فعلی شاید از هر زمان دیگری مهمتر باشد.

وی با بیان اینکه در عرصه موضوعات منطقه‌ای عزت ما در جهاد و اقتدار است، تصریح کرد: یکی از اهداف فشار‌های خارجی ایجاد چندگانگی در کشور است و به صورت ماهیتی در منطقه اتفاقی نیفتاده که آرایش جنگلی شکل بگیرد؛ کدام مذاکره تحت فشار انجام شده و قدرت‌های استعماری در مذاکره به جای تعامل قصد تحاول دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد مهمترین راهبرد اصلی کشور در حال حاضر افزایش انسجام داخلی و اقتدا به فرمایشات مقام معظم رهبری و انتخاب مردم ایران به عنوان بزرگترین شریک راهبردی برای مسئولان کشور است.

یوسفی با یادآوری اینکه از ظرفیت‌های خوزستان می‌توان در کاهش تنش و تشنج منطقه‌ای استفاده کرد، گفت: جغرافیای جنوب ایران و به ویژه خوزستان مهمترین عامل در شکل بخشیدن و تثبیت روابط ایران با کشور‌های منطقه و جهان در آینده به شمار می‌رود.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین از ظرفیت‌های خوزستان و جنوب ایران می‌توان در پر کردن خلاء‌های دیپلماتیک و ژئوپولتیک دستگاه سیاست خارجی استفاده بهینه کرد، اما متاسفانه علیرغم پتانسیل‌های خوزستان نگاه راهبردی نسبت به آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: به همان دلایلی که دشمنان ایران، خوزستان را در آغاز جنگ به عنوان نقطه هدف انتخاب کردند اکنون نیز به عنوان نقطه هدف دشمنان است با این تفاوت که در پایان جنگ ما خوزستان را رها کردیم، اما دشمنان ایران خوزستان را رها نکردند بنابراین نباید در خصوص مسائل خوزستان دچار ساده انگاری و ساده اندیشی شویم و موضوعاتی مانند سیاه نمایی سازمان یافته، وجود پول‌های فراوان با منشاء نامشخص، ورود فراوان اسلحه‌های نیمه سنگین، ورود در عرصه‌های رسانه ای، فرهنگی، سیاسی و اجرایی استان، تاریخ سازی و هویت سازی جهت دار دستگاه‌های ذیربط با حساسیت بیشتری به آن‌ها ورود کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دشمنان بدانند که صف مردم خوزستان و اقوام شریف آن همیشه در مقابل دشمنان این آب و خاک واحد بوده و دشمنان ایران هیچگاه هیچ عقبه و جایگاهی در میان مردم خوزستان ندارند.

یوسفی بر ضرورت توجه مسئولان به صنایع پایین دست نفت و کشاورزی، مشکلات روزافزون صنعت و شهرک‌های صنعتی، همسان سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت معوقات معلمان و مدیریت امور شهری در اهواز تاکید کرد.

پارس جنوبی جولانگاه مدیران و نیرو‌های غیر بومی شده است

حجت الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رییس جمهور گفت: مردم استان بوشهر همچنان با مصائب خود و با درد‌های پرشمار و زخم‌های کهنه خود تنهایند. نان در خون خود می‌زنند، اما ایستاده اند. ایستاده اند نه اینکه توان و نیرویی در میان باشد بلکه این ایستادن را از نخل‌های سربلند خود آموخته اند چرا که ما به ایستادگی شهره بوده و نخل‌های بی سر گواه ماست. بوشهر با مصائب خود تنهاست. با درد‌هایی که فراوان فریاد زدیم و با گنج‌هایی که جز رنج نصیبی برای ما نداشت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی ادامه داد: برای التیام زخم‌های برجا مانده ما کار از بخشنامه و دستور و پیچ و خم‌های اداری گذشته است. یک سینه سوخته و یک همت مردانه از جانب دولتمردان می‌خواهد. بوشهر را دریابید که این تکه از وطن با دریای نعمت و ثروت، امواج فقر و فلاکت او را در خود کشیده است.

وی افزود: نمی‌دانم چرا کسی فریاد و فغان جانسوز کارگران اخراج شده پارس جنوبی را نمی‌شنود و نمی‌دانم چرا آمار تکان دهنده بیکاری در استان بوشهر تن کسی را نمی‌لرزاند و نمی‌دانم چرا منطقه پارس جنوبی و منطقه ویژه اقتصادی جولانگاه مدیران و نیرو‌های غیربومی شده در حالی که به دلیل بیکاری گسترده باید شاهد پرپر شدن جوانان مستعد، خلاق و تحصیلکرده بومی در این دیار زخم خورده باشیم.

حجت الاسلام خدری ادامه داد: نمی‌دانم چرا پایتخت انرژی ایران امروز گرفتار بی وجدانی‌ها و تبعیض‌های ناروا نسبت به مردم سختکوش و رنجدیده خود شده است. کجایند وجدان‌های بیدار و مدعیان عدالت؟ نمی‌دانم چرا جزیره خارک که به تعداد روز‌های جنگ آماج حملات رژیم بعثی بود، ولی با مقاومت یک روز هم صادرات نفت متوقف نشد، تأسف و غیرت دولتمردان برای حل مشکلات این مردم صبور را بر نمی‌انگیزد و علیرغم وعده‌های وزیر کشور و رییس جمهور همچنان با مشکلاتی عدیده دست و پنجه نرم می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چرا استانی که سابقه یک قرن مبارزه با استکبار را در کارنامه خود دارد و بر عظمت بزرگ مردانی همچون سردار نادر مهدوی‌ها و رییس دلواری‌ها در مسیر اقتدار میهن افتخار می‌ورزد و به استان دارالعماره معروف است، کسی به فکر مبارزه با فقر در این استان نیست و نمی‌دانم چرا در کنار دریا تشنه لب مانده ایم در حالی که چیزی بیش از حق خود نمی‌خواهیم.

راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی استفاده از ظرفیت‌های داخلی است

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: امروز حفظ جایگاه و اقتدار مجلس که همواره مورد تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده در مقطع کنونی نیز که سال پایانی دوره دهم مجلس است و از حساسیت‌های سیاسی و اقتصادی خاص جامعه و مطالبات به حق مردم برخوردار است، مسئولیت ما را مضاعف کرده است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حال که آمریکای جنایتکار جنگ اقتصادی را علیه ملت آغاز کرده است، مقابله با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی تنها از طریق استفاده از ظرفیت‌های بزرگ داخلی نظام محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: نقش کلیدی و بی‌بدیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در سال پایانی با اشراف کامل بر مسائل داخلی و خارجی و تجربه بالایی که کسب کرده اند، بزرگترین ظرفیت نظام قلمداد می‌شود و از اهمیت خاصی برای رونق اقتصادی و مایوس کردن دشمنان برخوردار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به همین دلیل بهترین فرصت برای دولت و مجلس است که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب به اولویت‌های اساسی نظام که عبارتند از اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور که متاسفانه پس از چند سال گذشته به طور متوسط بیش از ۹۰ درصد بودجه عمومی را به بخش هزینه‌ای اختصاص داده است.

کاتب افزود: همچنین اصلاح ساختار نظام بانکی و کمک به تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی که باید در اجرای مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید شکل می‌گرفت، اما متاسفانه در طول سه سال گذشته صرفا ۳۷ درصد عملکرد داشته است، بپردازند.

رییس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه که با برداشتن مواد پیش روی تولید در سال حمایت از تولید می‌تواند در جهت سرمایه گذاری و اشتغال مصرف شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید با ارائه لوایح مناسب و به موقع و اولویت قرار گرفتن آن از سوی قوه مقننه و تصویب آن گام اساسی در راستای توسعه اقتصادی کشور برداشته شود.

وی ادامه داد: از طرفی دولت برای جلوگیری از کاهش اعتماد عمومی جامعه لازم است سامان دادن به بازار کالا و معیشت جامعه و برخورد با متخلفان، مفسدان و اخلالگران اقتصادی که خون ملت را می‌بلعند در اولویت اصلی و کلیدی کشور قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: با توجه به تقاضای دولت برای تفکیک وزارتخانه‌های تجارت و بازرگانی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی مبنی بر نظارت و کنترل بازار، دولت باید با ادغام انقلابی با استفاده از امکانات موجود به مشکلات مردم رسیدگی می‌کرد.

کاتب افزود: حال که کمیسیون اجتماعی مجلس این خواسته دولت را نیز عملیاتی کرده است از هیات رییسه مجلس و نمایندگان درخواست می‌کنم این مسئله را در اولویت دستورکار مجلس قرار دهد تا دولت بتواند با متخلفان با جدیت کامل برخورد کند.

رییس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان، خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که فقط دشمنان نظام به منافع مردم آسیب نمی‌زنند بلکه با افراد معاند داخلی مواجه هستیم که از طرق مختلف با ایجاد ناامیدی و تشویش اذعان عمومی بر پیکره نظام آسیب و ضربه وارد می‌کنند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسمومیت افکار پویای نسل جوان جامعه، حمله به ارکان نظام، القاء اصطلاحات غلط در جامعه از سوی مخالفان و معاندان نظام در فضای مجازی افسارگسیخته از جمله تهدیدات مهم امروز کشور است که نیازمند نظارت و برخورد قاطعانه دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی است.

وی ادامه داد: چرا که اگر همین وضعیت تداوم یابد بی‌شک علاوه بر اینکه اعتقاد دینی و شرعی آحاد جامعه را مورد هجوم قرار داده است بلکه با تبلیغات سوء علیه کارگزاران نظام روز به روز موجب تضعیف همبستگی ملی مردم و مسئولان خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر نیرو، تصریح کرد: با توجه به اینکه سد نمرود بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال فرصت خوبی برای ذخیره سازی آب و جلوگیری از سیلاب بود، چرا در اتمام پروژه مذکور تلاش نمی‌شود.

کاتب خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، افزود: قرار بود سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار در ابتدای خردادماه به بهره برداری برسد لذا انتظار می‌رود پیش از فرارسیدن فصل برداشت سریع‌تر اقدام شود. /۸۵۶/پ201/ق
ارسال نظرات