۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۰۷۳۹۹

انتقاد حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی از وضعیت فرهنگی مدارس

انتقاد حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی از وضعیت فرهنگی مدارس
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با انتقاد از وضعیت فرهنگی آموزش و پروش گفت: وضعیت فرهنگی آموزش و پروش مناسب نیست و مسؤولان باید بیشتر در این زمینه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم با تبریک ولادت امام حسن(ع) گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت دانش آموزان برعهده دارد و معلمان تأثیر فراوانی بر دانش آموزان خواهند گذاشت؛ بنابراین والدین باید پیگیری کنند که معلم فرزندشان کیست و از چه خصوصیاتی برخوردار است و چه کتابی را مطالعه می کند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در یکی از مدارس قم برای تفریح دانش آموزان موزیک پخش کردند و بنده به آنها اعتراض کردم که پاسخ دادند صداوسیما نیز این موزیک ها را پخش می کند در حالی که کارکرد صداوسیما نیز مناسب نیست چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز بیان کرده اند بنده از صداوسیما گله مند هستم.

وی با تأکید بر این که والدین با معلمان فرزندان خود ارتباط گیرند، تصریح کرد: وضعیت آموزش و پرورش مناسب نیست البته نمی خواهم فردی را متهم کنم اما واقعا وضعیت آموزش و پرورش مناسب نیست و مسؤولان باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند؛ همچنین وضع حجاب نیز مناسب نیست و شاید نتوان در خیابان ها برای حجاب کاری انجام داد اما ادارات و بیمارستان ها که در دست مسؤولان است و می توانند حجاب در ادارات را کنترل کنند؛ روزه خواری نیز بیداد می کند و فردی جرأت تذکر دادن نیز ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با تصریح بر این که مسؤولان به دانشگاه ها سر بزنند و مشاهده کنند که وضعیت حجاب چگونه است، اظهار کرد: امروزه در مدارس نیز دیده می شود که  دانش آموزان دختر چادر به سر ندارند و دانش آموزان دبیرستانی پس از خارج شدن از مدرسه چادر خود را بر می دارند و جالب است که همه نهادها دارای بسیج و مراکز فرهنگی هستند و همه نیز می گویند فعالیت های فراوانی داریم.

وی ادامه داد: البته جوانان ما جوانان خوبی هستند و حتی می توان گفت از جوانان گذشته نیز بهتر هستند بلکه امروزه راه های گناه کردن برای جوانان بسیار هموار است و با یک سیمکارت در دورترین روستا می توان هرکاری را انجام داد؛ این که دیده شد برخی جوانان در دانشگاه هنجار شکنی کردند مشکل شان از جای دیگری است بلکه فردی نیست که حرف های دل آنها را بشنود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که مسن ترها هوای جوانان را بیشتر داشته باشند، خاطرنشان کرد: در برخی موارد دیده می شود که مسن ترها در مساجد با جوانان به صورت مناسب رفتار نمی کنند بنابراین تلاش کنید که هوای جوانان را بیشتر داشته باشید بلکه مسجدها باید از جوانان پر شوند./1324/ج

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
مصطفی رستمی
ارسال نظرات