۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۰۷۴۰۰

دعوت به عقلانیت عامل اقبال گسترده به اسلام در غرب

دعوت به عقلانیت عامل اقبال گسترده به اسلام در غرب
محمد حسن قدیری ابیانه در نشست غرفه ادواردو آنیلی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن دعوت اسلام به عقلانیت را عامل گرایش ادواردو به اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد حسن قدیری ابیانه در نشست غرفه ادواردو آنیلی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، با ذکر خاطراتی از نحوه آشنایی خود با این رهیافته، دعوت اسلام به عقلانیت را عامل گرایش ادواردو به اسلام دانست.

قدیری ابیانه درباره نحوه آشنایی خود با «ادواردو آنیلی» گفت: ادواردو در یک خانواده بسیار ثروتمند در ایتالیا از پدری مسیحی و مادری یهودی به دنیا آمد؛ وی در۲۰ سالگی، روزی به طور اتفاقی در کتابخانه، قرآن را دید وچند جمله از آن را خواند؛ آنیلی احساس کرد این کتاب نمی تواند کلام بشر باشد و با انجیل و تورات متفاوت است.

قدیری افزود: در آن زمان هنوز در رسانه‌ها صحبت جدی از اسلام نبود؛ وی بعد از انقلاب اسلامی دریافت که امام می تواند آن انسان متعالی باشد که اسلام در نظر دارد پس به ایران آمد و با امام دیدار کرد.

وی در ادامه گفت: فروردین سال ۱۳۵۹ ، یعنی ۵ سال پس از آنکه ادواردو ایمان آورده بود من که رایزن مطبوعاتی ایران در ایتالیا بودم، در مناظره ای در تلویزیون این کشور درباره مساله  گروگان‌ها و حمله احتمالی علیه ایران صحبت می کردم.؛ من سخنان خود را با این جمله که «به نام خداوندی که از ناوهای آمریکایی بزرگتر است» شروع کردم؛ ادواردو این برنامه را دیده بود؛ وی هفته بعد به طور ناشناس به سفارت ایران مراجعه وخواستار ملاقات با من شد؛ رابطه دوستی من با او از آن روز شکل گرفت؛ پس از آن هم چند جلسه درباره تشیع با او صحبت کردم و او شیعه شد و نام مهدی را برای خود برگزید.

قدیری ابیانه درباره اینکه ادواردو و دیگر تازه مسلمانان چه حرف تازه ای در اسلام  یافته‌اند که مسلمان شده‌اند، گفت: من سال های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ در مکزیک سفیر بودم؛ در آنجا جلساتی برای علاقمندان داشتم و تقریبا هیچ جلسه ای نبود که در آن تعدادی از مردم به اسلام گرایش پیدا نکنند؛  من با خواندن ۱۰ تا ۲۰ حدیث برای شنوندگان آنها را وادار به تفکر می‌کردم.

وی ادامه داد: بر اساس تجربه عملی خود دریافته‌ام که اسلام با پاسخ منطقی به برخی مسائل نهفته در پس اذهان بسیاری از مردم، آنها را به حیرت می‌اندازد و این امر باعث می‌شود آنها جذب اسلام شوند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) در حال برگزاری است./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات