۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۰۷۴۰۸

چرایی میزبانی بحرین از مرحله اول معامله قرن درباره فلسطین

چرایی میزبانی بحرین از مرحله اول معامله قرن درباره فلسطین
الخلیج آنلاین، ترس عربستان و امارات از ملت های مسلمان را از جمله دلایل میزبانی رژیم بحرین از مرحله اول معامله قرن عنوان کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، یک منبع حوزه خلیج فارس با اشاره به نشست ضدفلسطینی منامه، به چرایی رونمایی از بخش اقتصادی معامله قرن و محل برگزاری آن پرداخت.

به گزارش الخلیج آنلاین، معامله قرن نیاز به حمایت های مالی دارد که برخی از کشورهای عربی در صددند این حمایت ها را بر عهده بگیرند. به همین دلیل هم آمریکا اعلام کرد که در حال حاضر مرحله اول این معامله به دور از مسایل سیاسی بررسی می شود.

این وبسایت قطری در ادامه بیان داشت: عربستان و امارات نگران هستند که مبادا ملت های عربی علیه آنها به پاخیزند. از اینرو مرحله اول معامله قرن را در کشوری برگزار کردند که از دیگر کشورهای عربی جسارت بیشتری برای عادی سازی روابط با تل آویو دارد و بدین ترتیب آل خلیفه به ابزاری برای حفظ آبروی آل سعود و آل زاید تبدیل شد.

این کشورها با هدف مقابله با نفوذ ایران در منطقه حاضر شدند که معامله قرن دباره فلسطین و هزینه های مالی آن را قبول کنند تا منافع مشترکشان با آمریکا حفظ شود.

گفتنی است که گروه های مبارز فلسطینی بر مخالفت خود با نشست اقتصادی منامه به سبب آنکه در راستای اجرای توطئه‌های خطرناک علیه مسأله فلسطین است، تأکید کردند./983/ب

ارسال نظرات