۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۰۷۴۱۴
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب:

صلح امام حسن خباثت معاویه را بر ملا ساخت

صلح امام حسن خباثت معاویه را بر ملا ساخت
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان این که اگر صلح امام حسن(ع) را بازیچه افکار مادی خود گیریم ظلم است، گفت: جهان اسلام مدیون تفکر پیامبر گونه امام حسن(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، آماده سازی تشیع برای مقابله با امویان و عدم پذیرش سلطه عباسیان را از فعالیت های امام حسن مجتبی(ع) دانست و گفت: امام حسن(ع) با مقدمه سازی توانستند تراژدی عاشوار را رقم زنند و 72 نفر از انسان های پاک سرشت را برای قیام امام حسین(ع) آماده سازد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: همان گونه که عصر غیبت، عصر آمادگی برای درک ظهور حضرت مهدی(عج) است؛ امام حسن(ع) نیز با مقابله حکمی و علمی با معاویه توانست، مقدمه سازی رویارویی بزرگ، همه ایمان در مقابل همه کفر را رقم زند.

وی با تصریح بر این که صلح امام حسن(ع) را بازیچه افکار مادی خویش قرار دهیم و آن را از بین برنده رفع محاصره اقتصادی بدانیم ظلم به معاهده حکمیانه امام حسن(ع) است، اظهار کرد: امام حسن(ع) توانست جلوی یاوه گویی ها و ظلم و جور به شیعیان، غارت اموال و تصاحب نقدینگی شیعیان و عدم تعقیب مبارزان را رقم زند؛ صلح امام حسن(ع) موجب نشد تا تسلیحات شیعیان و آمادگی شیعیان نابود شود بلکه صلح امام حسن(ع) اجازه نداد چهره های درخشان مبارزه با کفر مورد تعقیب قرار گرفته یا زندانی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر صلح امام حسن(ع) را مقدمه ای برای رویارویی اسلام با دشمنان دانست و گفت: در صلح امام حسن(ع) اجازه تاج گذاری معاویه برای فرزندش یزید داده نشد و این صلح که مقتدرانه از ناحیه امام محتوای فاخر و بندبند آن تنظیم شد، معاویه را از قدرت به ذلت کشاند.

وی ادامه داد: دست های آلوده و قلم های برگرفته از جوهر صهیونیست ها به دنبال آن هستند که رزمنده نوجوان دلاور در کنار امام علی(ع) را در دوران امامت بی تدبیر جلوه داده و یا واهمه او را از جنگ که ساخته فکر خودشان است القا کنند در حالی که جانفشانی های او در صفین زبان زد همگان است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انچه که صلح امام حسن(ع) را با صلح حدیبیه تشبیه می کند حقیقت برد بدون باخت برای پیروان مکتب اهل بیت(ع) بود و امام حتی به برد برد نیز تن نداد تا چه رسد که باختی نیز در این صلح تصور شود؛ واقعیتی که تاریخ  نیز بر آن صحه می گذارد این است که امام توانست انسجام شیعیان را مصونیت بخشیده و تمرکز برای مبارزه ای که اصل دین در آن مبارزه است را رقم زند به گونه ای که جهان اسلام مدیون تفکر پیامبر گونه امام حسن(ع) است.

وی افزود: امام حسن(ع) توانست خباثت معاویه را بر ملا سازد و سند طاغوت بودن آن و خروج از خلافت را به اثبات رساند اگر این صلح امام رخ نمی داد شاید فکرهای آلوده به تحریف افکار معاویه می پرداختند؛ عصر امام حسن(ع) عصر بقای شیعه بود./1324/ج

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
مصطفی رستمی
ارسال نظرات