۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۰۷۴۲۳
آیت الله فقیهی:

روحانیت احکام واقعی و مر اسلام را برای مردم بیان کند

روحانیت احکام واقعی و مر اسلام را برای مردم بیان کند
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه روحانیت باید احکام واقعی و مر اسلام را برای مردم بیان کند، عملکرد عربستان سعودی را مصداق بارز بدعت گذاری در دین دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در سیزدهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 81 سوره بقره پرداخت و گفت: قوم بنی اسرائیل می پنداشتند که علیرغم ارتکاب گناهان عدیده در آخرت مورد عذاب واقع نخواهند شد، از همین جهت خداوند در این آیه شریفه اعتقادشان را باطل اعلام کرده است.

وی ادامه داد: اگر انسان گناهی را در طول عمر خود یک یا دو مرتبه مرتکب شد، ممکن است در آخرت مورد بخشش پروردگار قرار گیرد، اما اگر آن گناه را به صورت مستمر انجام دهد و به ارتکاب آن عادت کرده باشد، بدون شک در آخرت مورد عذاب الهی واقع خواهد شد.

آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: اگر انسان با اراده و اختیار مرتکب گناه شود و آن را بسیار تکرار می کند، گناهان و معاصی آنها را احاطه کرده و طبق وعده الهی در جهنم داخل خواهند شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بدعت گذاری در دین سبب خلود در جهنم می شود، ابراز کرد: کسانی که به خاطر پول، ثروت، مقام و شهرت حکم الهی را تغییر می دهند، بدون شک در عذاب الهی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به سیره علمای بزرگ دین در زمینه بیان احکام و حقایق دینی تأکید کرد: ما باید احکام حق را برای مردم بیان کنیم تا با اصل و حقیقت دین آشنا شوند؛ ما نباید به خاطر خواسته های نامشروع مردم احکام دینی را تغییر دهیم.

آیت الله فقیهی با تأکید بر اینکه روحانیت باید احکام واقعی و مر اسلام را برای مردم بیان کند، مطرح کرد: باید بدانیم که حتی اگر ذره ای احکام دین را دستخوش تغییرات کنیم، مرتکب عمل مذموم بدعت گذاری در دین شده ایم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عملکرد عربستان سعودی را مصداق بارز بدعت گذاری در دین تلقی کرد و گفت: شاه جاهل عربستان سعودی به علمای وهابیت رشوه می دهد تا در احکام الهی دست برده و آنها را به نفع آل سعود توجیه کنند.

وی در ادامه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) و بیان اینکه ایشان 5 مرتبه اموال خویش را میان فقرا تقسیم کردند، عنوان کرد: حضرت(ع) نمونه بارز ایثار و فداکاری بودند، زیرا 2 مرتبه اموال خودشان را به صورت کامل به فقرا اهدا کرده و 3 مرتبه اموالشان را با فقیران تقسیم کردند.

آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: هر مسکین و یا فقیری که به امام حسن مجتبی(ع) مراجعه می کرد، ایشان همه مشکلات آن شخص را به صورت کامل رفع کرده و او را از مسائل مادی بی نیاز می ساختند؛ ما نیز باید از سیره کریم اهل بیت(ع) الگو گرفته و در روزگار سخت معیشتی امروز، از نیازمندان دستگیری کنیم./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات