۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۰۷۴۲۷

مراسم جشن امضای کتاب‌های تازه مسلمان فرانسوی برگزار شد

مراسم جشن امضای کتاب‌های تازه مسلمان فرانسوی برگزار شد
نویسنده فرانسوی کتاب‌های کودک با حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، یافتن پاسخ‌های عقلانی به سوالات بی‌پاسخ خود در مسیحیت را دلیل اسلام آوردن خود ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم «کلر ژوبرت» در سال ۱۹۶۱ میلادی (۱۳۴۰ شمسی) در پاریس متولد شد؛ وی که در یک خانواده مسیحی بزرگ شد در نوزده سالگی به اسلام روی آورد و بعد با یک دانشجوی ایرانی ازدواج کرد؛ ژوبرت  لیسانس علوم تربیتی و فوق لیسانس ادبیات کودکان دارد؛ وی که نویسنده و تصویرگر کتاب کودک است تاکنون دهها کتاب برای کودکان به زبان فارسی نوشته است.

این تازه مسلمان فرانسوی درباره دوران کودکی خود گفت: در خانواده‌ای کاتولیک به دنیا آمدم؛ در دوران کودکی ارتباط خوبی با دین مسیحیت داشتم اما از دوران جوانی احساس می‌کردم برخی عقاید مسیحی از نظر عقلانی منطقی نیست؛ علمای مسیحی می‌گفتند این مسائل را نباید با عقل سنجید بلکه باید بدون تفکر به آن ایمان داشت؛ مثلا باور به تثلیث پدر، پسر، روح‌القدس که می‌گویند باید به آن ایمان داشت زیرا عقل انسان از درک فلسفه آن عاجز است؛ یا اینکه چرا باید حضرت عیسی برای بخشیده شدن گناهان انسانها به صلیب کشیده می‌شد.

وی افزود: مدتی از مسیحیت فاصله گرفتم؛ ابتدا فکر می‌کردم اسلام مانند یهودیت یک دین بسته و مخصوص اعراب است و نمی‌توان وارد آن شد؛ در آن زمان هنوز اسلام به اندازه امروز در فرانسه شناخته شده نبود  تا اینکه با دوستی مسلمان آشنا و نسبت به اسلام کنجکاو شدم سپس با دانشجویان ایرانی و لبنانی ارتباط برقرار کردم و از طریق آنها با آثار هانری کربن و شریعتی آشنا شدم؛  مطالعه آثار آنها علاقه من را به تشیع بیشتر کرد و باعث شد به این مذهب اعتقاد پیدا کنم.

مراسم جشن امضای کتاب‌های تازه مسلمان فرانسوی برگزار شد

کلر ژوبرت درباره انتخاب حجاب گفت:  داشتن حجاب در فرانسه برای من بسیار سخت بود زیرا مهاجران، تصویر خوبی از اسلام در جامعه فرانسه ندارند. اما من تصمیم گرفته بودم اوامر الهی را بی کم و کاست اطاعت کنم و هر چه خدا از من خواسته  را انجام دهم؛ طولی نکشید که پوشیدن حجاب برای من آسان شد  اکنون با توجه به اینکه بیشتر زنان مسلمان تحصیل‌کرده هستند، داشتن حجاب در جوامع غربی راحت‌تر شده است.

این نویسنده درباره چگونگی ورود خود به عرصه نویسندگی کتاب کودک گفت:  این اعتقاد در فرانسه وجود دارد که نویسنده باید نویسنده به دنیا بیاید و نمی‌توان نویسندگی را آموخت به همین دلیل من دیر به فکر نوشتن برای کودکان افتادم اما بعدها در ایران با شرکت در دوره‌های نویسندگی فهمیدم که می‌توان اصول نویسندگی را آموخت.

وی یکی از دلایل علاقمندی خود به نوشتن در حوزه کودک را وجود انجمن نویسندگان کودک ، گردهمایی‌های منظم آنها و نقد کتاب‌ها و جلسات داستان‌خوانی دانست که بسیارآموزنده است.

ژوبرت یادآور شد: تعدادی از کتاب‌های من دارای مفاهیم دینی و قرآنی است؛ تعدادی از آنها غیر دینی است اما با یک حدیث به پایان می‌رسد و در تعدادی از آثار دیگر خود به موضوعات غیر‌دینی پرداخته-ام./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات