۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۰۷۴۳۰

انتشار کتابی درباره گسترش اسلام‌هراسی در هلند

انتشار کتابی درباره گسترش اسلام‌هراسی در هلند
دانشگاهی در هلند، کتابی منتشر کرده‌اند که در آن به تشدید فضای اسلام‌هراسی در این کشور و همچنین محدودیت‌های مسلمانان اشاره می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، کتابی با نام «مساجد آماج حمله» از سوی یک گروه ۱۲ نفره شامل دانشگاهیان و حقوقدانان مسلمان و غیرمسلمان و با همکاری مؤسسه «دیانت» هلند نوشته و چاپ شد.

هدف از نوشتن این کتاب، مبارزه با روند رو به رشد اسلام‌هراسی در این کشور و توجه مردم و سیاستمداران به این پدیده اعلام شده است.

«انیک واندر والک»، مدیر این طرح و نویسنده کتاب «اسلام‌هراسی و تبعیض» در این باره گفت: مسلمانان در هلند تحت فشار رو به رشدی هستند.

واندر والک با تأکید بر اینکه جنبه‌های مختلف اسلا‌م‌هراسی و حملات به مساجد در این کتاب شرح داده شده، گفت: تحقیق در مورد روند قانونی پیگیری این حملات، یکی از موارد مهم مطرح شده در کتاب است.

وی افزود: در چند سال اخیر چندین بار به مساجد مسلمانان در هلند حمله شده است. وسعت این حملات متفاوت بوده؛ به طوری که در برخی موارد مهاجمان قصد داشته اند که با مواد منفجره مساجد را به آتش بکشند

وی در ادامه گفت: متأسفانه گروه راستگرای افراطی «حزب آزادی» (PVV)  در هلند خواهان بسته‌شدن مساجد است.

در سال‌های اخیر به علت رشد فضای اسلام‌هراسی و روی کار آمدن افراد تندرو و پوپولیست در غرب، حمله به جامعه مسلمانان و مساجد در کشورهای غربی رشد فزاینده ای داشتهه است./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات