۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۰۷۴۳۶
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

در جامعه اسلامی نباید ذره ای اسراف وجود داشته باشد

در جامعه اسلامی نباید ذره ای اسراف وجود داشته باشد
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در جامعه اسلامی نباید ذره ای اسراف وجود داشته باشد، گفت: اسراف کنندگان برادران شیاطین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان شبکه استانی هامون ضمن تبریک سالروز میلاد فرخنده دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع)، به تفسیر آیت 26 و 27 سوره اسراء پرداخت و گفت: در جامعه اسلامی باید همواره حقی برای نیازمندان اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) می فرمایند «خداوند در اموال مردم حقی برای مساکین و فقرا قرار داده است که باید پرداخت شود».

حجت الاسلام والمسلمین محامی با بیان اینکه خداوند در آیه مذکور اسراف و تبذیر را مورد مذمت قرار داده است، اظهار کرد: خداوند در این آیات شریفه اسراف کنندگان را برادران شیاطین معرفی کرده است، زیرا کفر ورزیدن از ویژگی های بارز شیطان است.

امام جمعه زاهدان تأکید کرد: اگر انسان مرتکب اسراف شود و از نعمات الهی به صورت درست بهره برداری نکند، نسبت به نعمت های الهی ناسپاسی و دهن کجی کرده است.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی نباید ذره ای اسراف وجود داشته باشد، گفت: ما باید سعی داشته باشیم تا همواره به اندازه نیاز خود مصرف کرده و از اسراف کاری و مصرف بیش از اندازه نیاز پرهیز کنیم./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات