۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۰۷۴۴۷

چاپ سیزدهم «معجزات قرآن»

چاپ سیزدهم «معجزات قرآن»
این کتاب با توجه به مطالب علمی و تاریخی که مطرح می‌کند، به یک نتیجه مسلم و قطعی می‌رسد که همانا «قرآن، کلام خداوند است.»
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایبنا، کتاب «معجزات قرآن» نوشته هارون یحیی با ترجمه علیرضا عیّاری به همت مؤسسه فرهنگی منادی تربیت به چاپ سیزدهم رسید. نویسنده در این اثر به بررسی معجزات قرآنی که علم بشر به آن‌ها آگاهی پیدا کرده، می‌پردازد.

اثر حاضر در دو بخش با عنوان‌های «معجزات علمی قرآن کریم» و «معجزات تاریخی قرآن کریم»، به مسائلی نظیر پیدایش جهان هستی و کیفیت خلقت انسان پرداخته و آن‌ها را در آیات الهی جست‌و‌جو می‌کند. این کتاب با توجه به مطالب علمی و تاریخی که مطرح می‌کند، به یک نتیجه مسلم و قطعی می‌رسد که همانا «قرآن، کلام خداوند است.»

به عقیده نویسنده، به منظور درک اعجاز علمی قرآن، ابتدا باید به سطح علم، در زمان نزول این کتاب مقدس، نگاهی بیفکنیم. در قرن هفتم، وقتی قرآن کریم نازل شد، جامعه عرب اعتقادات خرافی و بی‌اساس فراوانی درباره واقعیت و موضوعات علمی داشت. به خاطر نبود فن‌آوری برای بررسی جهان هستی و طبیعت، اعراب اولیه به افسانه‌های به ارث رسیده از نسل‌های گذشته معتقد بودند. به‌عنوان مثال، آن‌ها تصور می‌کردند که کوه‌ها، آسمان را بالا نگه داشته‌اند. فکر می‌کردند که زمین مسطح است و کوه‌های بلندی در هر دو سرِ آن وجود دارند که همچون ستون‌هایی طاق بلند بالای آسمان را حفظ می‌کنند. در هر صورت، تمامی این عقاید خرافی عرب، توسط قرآن رد شد.

در بسیاری از موضوعات دیگر، حقایقی مهم، آن‌هم در زمانی که هیچ‌کس نمی‌توانست آن‌ها را دریابد، وحی شدند. قرآن، در زمانی نازل شد که مردم در مورد نجوم، علم فیزیک یا بیولوژی، اطلاعات بسیار ناچیزی داشتند و این کتاب، حقایقی کلیدی درباره موضوعات مختلفی از قبیل خلقت جهان هستی، خلقت بشر، ساختار جو، و تعادلات ظریفی که حیات بر روی زمین را ممکن می‌سازد دربرمی‌گیرد.

چاپ سیزدهم کتاب «معجزات قرآن» در ۸۶ صفحه با شمارگان سه هزار نسخه راهی بازار نشر شده است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
ارسال نظرات