۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۶۰۷۴۶۰
حجت الاسلام پژمانفر:

تذکر رهبر انقلاب درباره زبان فارسی سرلوحه دستگاه ها باشد

تذکر رهبر انقلاب درباره زبان فارسی سرلوحه دستگاه ها باشد
عضو هیأت رییسه فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی از عموم مردم و مسؤولان درخواست کرد تا از فرصت ماه رمضان برای اکرام ایتام استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه سال ۹۸ در نوبت عصر پارلمان در تذکری شفاهی گفت: به نمایندگان مجلس، کارگزاران دولت و مردم شریف در ارتباط با حمایت از ایتام تذکر می‌دهم، زیرا کودکانی بدون حمایت در کشور وجود دارند که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و حضور در ماه مبارک رمضان، اقتضاء می‌کند این افراد را تحت پوشش قرار دهیم و یکی از بزرگترین کار‌ها این است که به سفره‌های آن‌ها رونق دهیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بحث زبان فارسی و لزوم مراقبت از آن افزود: گاه دیده شده بچه‌ها حتی در یک صفحه مطلبی که می‌نویسند، پر از غلط املایی و انشایی است که قابل فهم نیست و این امر یک ایراد اساسی است.

وی ادامه داد: کلمات در فضای مجازی منحرف شده و به صورت نابه‌جا استفاده می‌شود لذا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  مسئولان ذیربط باید در این خصوص مراقبت کنند و صدا و سیما باید در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل‌های اخیر در منطقه کلات تصریح کرد: چند روز پیش در کلات سیل آمد و در دو روز آینده نیز پیش‌بینی بارش‌های شدید شده است لذا لازم است دولت به این موضوع توجه جدی داشته باشد چرا که کلات یک منطقه کوهستانی است و به دلیل عدم رعایت آبخیزداری و آبخوان‌داری، مردم دچار مشکل جدی شده‌اند و کوچ شدید از کلات به سمت مشهد صورت گرفته است.

علی مطهری در پاسخ به تذکر وی گفت: بحث زبان فارسی مطلب مهمی است که مسئولیت صدا و سیما و مطبوعات در این میان سنگین است، زیرا کلمات لاتین به شدت رواج یافته  و باید اصلاح شود./856/د102/ق

ارسال نظرات