۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۱
کد خبر: ۶۰۷۴۶۱
سعیداوی مطرح کرد؛

تغییر لحن ترامپ در برابر استقامت ملت و مسؤولان

تغییر لحن ترامپ در برابر استقامت ملت و مسؤولان
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: تغییر لحن ترامپ نسبت به جمهوری اسلامی نشان از استقامت ملت و مسؤولان نظام اسلامی دارد.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عنوان داشت: در طول تاریخ علمای سنی بی طرف که زیر یوغ هیچ حکومت و سیاستی نرفتند، مواضع بسیار خوبی درباره وحدت دارند، در این باره علامه‌های بسیاری از دانشگاه الازهر و عربستان سعودی مواضع بسیار خوبی در زمینه وحدت مسلمانان به ویژه شیعه و سنی بیان کردند که ریشه چنین موضع گیری‌های استقلال در رأی و نظر است.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: هر گاه یکی از علمای اهل سنت در ارائه نظر‌های خود مستقل از دستگاه حاکمیتی باشد، قطعا آن نظریات پیرامون وحدت جهان اسلام است حال آنکه علمای درباری از دو فرقه برای تفرقه مسلمانان برنامه داشته و همیشه در شیپور تفرقه می‌دمند و سبب ریخته شدن خون‌های بی گناه بسیاری شدند.

سعیداوی با بیان اینکه بقای سلاطین و دستگاه‌های حاکم در ایجاد تفرقه میان مسلمانان است، تصریح کرد: تفرقه مسلمانان خواسته غرب و آمریکا است؛ زیرا در سایه چنین تفرقه‌ای ثروت‌های غرب آسیا و مسلمانان در جیب غربی‌ها خواهد بود، اما با وحدت مسلمانان عملا دست غربی‌ها از ثروت‌های مسلمانان کوتاه شده و کشور فقیر مسلمانی باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: فتوای عالم برجسته سنی در دعوت مسلمانان به حمایت از ایران گویای استقلال رأی شان است، انتظار از مسلمانان و کشور‌های اسلامی حمایت از ایران اسلامی در برابر غرب است و چنین حمایتی طبیعی خواهد بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا دشمنی کشور‌های اسلامی با ایران را غیرطبیعی و نامعقول برشمرد و گفت: اکنون شرایط برای جمهوری اسلامی خاص است، آمریکا برای جلوگیری از برنامه‌ها و اهداف نظام اسلامی یک عملیات روانی تمام عیار به راه انداخته که در این میان امارات، عربستان و بحرین که در چارچوب چنین عملیاتی حرکت می‌کنند، قطعات تکمیل کننده پازل جنگ روانی هستند.

سعیداوی اضافه کرد: آمریکا قدرت جنگ مستقیم با ایران را ندارد، اما در عین حال از طریق جنگ روانی خواهان، عدم ایستادگی ملت و مسؤولان است تا خود بخود تسلیم شوند لکن ملت و مسؤولان با وحدت کامل و صف‌های به هم پیوسته نشان دادند که ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

وی تغییر لحن ترامپ نسبت به جمهوری اسلامی را نشان از استقامت ملت و دولت دانست و خاطرنشان کرد: ملت و مسؤولان از پس بحران‌ها بر خواهند آمد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات