۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
کد خبر: ۶۰۷۴۶۳
معاون امور طلاب حوزه علمیه مازندران:

کارآمدی حوزه با نشاط و تحرک علمی حفظ و تقویت می‌شود

کارآمدی حوزه با نشاط و تحرک علمی حفظ و تقویت می‌شود
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران گفت: کارآمدی حوزه با نشاط و تحرک علمی حفظ و تقویت می‌شود.
حجت الاسلام جواد تقی زاده، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به برنامه جامع مدیریت حوزه اشاره کرد و آن را ظرفیتی مناسب برای رشد و تعالی حوزه در بخش‌های مختلف دانست.
 
وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری سال‌ها پیش مسأله تحول در حوزه را مطرح کردند، افزود: این موضوع مهم تاریخ مصرف ندارد بلکه همواره باید مورد توجه مدیران و مسؤولان حوزه در بخش‌های مختلف قرار گیرد.
 
حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که تحول در حوزه یک مسأله ظاهری و شکلی نیست، خاطرنشان کرد: تحول عملی در بخش‌های مختلف حوزه به طور حتم موجب ارتقاء جایگاه حوزه در نظام دینی خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه در دوره جدید مدیریت حوزه شاهد اقدامات عملی مناسبی در جهت مطالبات مقام معظم رهبری در موضوع تحول هستیم، تصریح کرد: تداوم این گونه برنامه‌ها به طور حتم موجب کارآمدی حوزه در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و تهذیبی خواهد شد.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحول در حوزه به معنای تغییر در مشی و خطوط اصلی حوزه نیست، خاطرنشان کرد: تحول به معنای تقویت کارآمدی حوزه به منظور تأمین و پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه در ابعاد مختلف است.
 
حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد به وجود آمدن نیاز‌های جدیدی در جامعه اسلامی هستیم که لزوم پاسخگویی به آن نیاز‌ها امری انکار ناپذیر است، تصریح کرد: حوزه تنها مرجع علمی و دینی مورد اطمینانی است که می‌تواند پاسخی صحیح به این نیاز‌ها ارائه کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران به ظرفیت بالای فقه شیعی در پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه اشاره کرد و با بیان این که امروز ورود فقه به مسائل مهم جامعه امری ضروری است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بالای فقه در رفع نیاز‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه بهره لازم گرفته شود.
 
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان همواره تلاش کردند تا زمینه انزوای حوزه و روحانیت را فراهم کنند، بیان داشت:، اما علیرغم همه تلاش‌های جبهه نفاق، امروز حوزه به عنوان مرکزی کارآمد و اثرگذار در جامعه اسلامی نقش آفرینی می‌کند.
 
حجت الاسلام تقی زاده با تأکید براین که کارآمدی حوزه با نشاط و تحرک علمی حفظ و تقویت می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز تحول در مباحث علمی، آموزشی، پژوهشی و کتب درسی زمینه لازم برای نشاط علمی در حوزه را فراهم خواهد کرد./950/ت210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات