۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۳
کد خبر: ۶۰۷۴۶۷
مدیر حوزه علمیه کاشان:

ماه رمضان ماه تمرین ارتباط با خدا است

ماه رمضان ماه تمرین ارتباط با خدا است
حجت الاسلام فرجی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه تمرین ارتباط با خدا است، گفت: ماه رمضان کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به تقوای الهی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی عصر سه شنبه در مراسم شادیانه میلاد کریم اهل بیت (ع) هیات فرهنگی محبان حضرت ابوالفضل (ع) کاشان که در مرکز هیات انصارالحسین (ع) زیدی برگزار شد، گفت: متقین شش صفت دارند و خدا وعده داده است این شش صفت در کسانی که روزه می‌گیرند زنده می‌شود.

وی با اشاره به این که با ماه رمضان می‌توان به تمام صفات اهل تقوا رسید، افزود: اهل تقوا در کلام امیر مومنان (ع) کسانی هستند که اگر خدا مرگ آن‌ها به خودشان واگذار کندحتی به اندازه یک چشم برهم زدن هم حاضر نیستند در این دنیای فانی باقی بمانند.

حجت الاسلام فرجی افزود: انسان با تقوا در ماه مبارک رمضان به مرحله‌ای از تقوا می‌رسد که خدا می‌فرماید، دعای اهل تقوا برای این مستجاب است که در ماه مبارک رمضان از حلال‌های خدا چشم پوشی می‌کند و این در حالی است که اگر انسان از حرام‌های خدا چشم پوشی کند مستحق دریافت مقام از خدا می‌شود.

مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: پیامیر اکرم می‌فرماید برای رسیدن به تقوای الهی نیازمند عبور از سه مرحله تکمیل ایمان با ۷ مرتبه، مرحله دوم کمال ایمان با ۵ مرحله و مرحله سوم اکمال ایمان است که ۵ مرحله دارد، بنابراین برای رسیدن به تقوا از ۱۷ مرحله ایمانی باید گذشت.

حجت الاسلام فرجی با اشاره به اینکه ماه رمضان کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به تقوای الهی است، افزود: با روزه گرفتن می‌توان ۱۷ مرحله ایمانی را در کوتاه‌ترین زمان پشت سرگذاشت و به تقوای الهی رسید.

وی افزود: ماه رمضان ماه تمرین ارتباط با خدا است و در این ماه تمرین می‌کنیم تا از حلال‌های خدا بگذریم، بنابراین شایسته نیست ماه رمضان تمام شود و به تقوای الهی نرسیده باشیم، چرا که وقتی انسان یک ماه تمرین می‌کند و از حلال خدا دوری می‌کند تا بتواند ۱۱ ماه دیگر سال را از حرام‌های خدا چشم پوشی کند.

مدیرحوزه علمیه کاشان گفت: هنر خدا این است که انسان را وادار به گرفتن روزه می‌کند و در قبال گرفتن روزه پاداش اهل تقوا را به او می‌دهد و در قبال اهل تقوا دعای اهل تقوا مستجاب است و تلاوت یک آیه ثواب ختم قرآن را دارد.

حجت الاسلام فرجی افزود: خدا در ماه رمضان هر آنچه که دارد رو می‌کند از ولایت امام مجتبی (ع) گرفته تا شب‌های قدر و شهادت امیرمومنان (ع) را، هم شادی دارد هم عزا و نماز شب و تهجد و همه چیز در ماه رمضان است و حیف است ماه رمضان تمام شود و یک درجه به خدا نزدیک‌تر نشده باشیم./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات