۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۰۷۴۷۵
رییس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه مطرح کرد؛

فناوری بلاک‌چین انقلابی دیگر در زمینه فناوری اطلاعات

فناوری بلاک‌چین انقلابی دیگر در زمینه فناوری اطلاعات
رییس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه گفت:‌ در زمینه فناوری اطلاعات انقلاب جدیدی رخ داده است که یکی از آنها فناوری بلاک‌چین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری رییس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه و رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت در مراسم رونمایی از «پایگاه جامع قرآنی» که از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری در حاشیه نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد، درباره فناوری بلاک‌چین گفت: در این فناوری دو نفر که یکدیگر را ندیدند می‌توانند با اطمینان به معامله بپردازند.

وی با بیان اینکه امروز در زمینه فناوری اطلاعات انقلاب جدیدی رخ داده است، عنوان کرد:‌ زنجیره بلوکی انقلاب دیگری در این زمینه است که جامعه انسانی را تکانی دیگر خواهد داد.

رییس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه با بیان اینکه امروزه استفاده از رمز ارزهای دیجیتالی منجر به خرید با پول مجازی شده است، اظهار داشت:‌ بلاک‌چین یکی از عواملی است که سبب حذف واسطه سوم یعنی صرافی‌ها در معاملات بین دو نفر از دو کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: در بلاک‌چین هیچ چیز متمرکزی وجود ندارد اما اشخاص می‌توانند اطلاعات خود را در دفتر کل ثبت و آن را به اشتراک بگذارند بر همین اساس ثبت اطلاعات به صورت متفرق و توزیع یافته است.

وی ادامه داد:‌ بلاک‌چین یک دفتر ثبت اطلاعات معاملات است که اگرچه اشخاص یکدیگر را نمی‌شناسند اما چون براساس ثبت در این دفتر به یکدیگر اعتماد می‌‌کنند کسی نمی‌تواند خلاف کند؛ در صورت خلاف دیگران او را رد خواهند کرد چون شخص باید به تایید ۵۱ درصد افراد دیگر برسد.

رییس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه با بیان اینکه در فناوری بلاک‌چین نیازی به شناخت افراد نیست تایید فناوری سبب اعتماد دیگران به شما است، گفت: فناوری بلاک‌چین جایگزین خط اعتمادی قبلی در بازار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در پایان خاطرنشان کرد:‌ در آینده سازمان‌های حاکمیتی نظیر ثبت اسناد و ثبت احوال با اطلاعات فناوری بلاک‌چین دچار تحول خواهند شد.

گفتنی است بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) برپا است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات