۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۳
کد خبر: ۶۰۷۴۷۶
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

اصوات شیطانی انسان را از معرفت به خدا دور می‌کند

اصوات شیطانی انسان را از معرفت به خدا دور می‌کند
حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگر اصوات شیطانی که همان موسیقی طرب آور است وارد زندگی انسان شده و با گوشت و پوست و خون انسان عجین شود انسان را از معرفت به خدا دور می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل سه شنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد در تفسیرآیات ۶۱ و ۶۲ سوره اسراء، گفت: این آیات به مراحل اولیه خلقت انسان اشاره می‌کند که خداوند وقتی حضرت آدم را آفرید از ملائکه خواست او را سجده کنند.

وی افزود: همه ملائکه سجده کردند و تنها ابلیس بود که سجده نکرد و استدلال ابليس این بود، ‹‹أَسْجُدُ لِمَنْ خَلَقْتَ طیناً›› من به کسی سجده نمی‌کنم که از خاک آفریده شده است در حالیکه من از آتش هستم و بالاتر و مقدم بر خاک هستم.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: مقايسه  امر باطلی است و نخستین کسی که  مقايسه کرد و منحرف شد ابلیس بود و چون ابلیس مقايسه کرد و گفت آتش از خاک بهتر است و جنس من که از آتش است از جنس خاک بهتر است و نباید برآدم سجده کنم.

وی افزود: اگر حتی شیطان از آدم بهتر هم باشد، دستور خدا واجب الطاعه است و نباید در برابر دستور خدا مقاومت می‌کرد و به خدا گفت چون تو قدرت داری و فرمانروا هستی از تو تبعیت می‌کنم و حاضرم در برابر تو سجده کنم، اما در مقابل آدم سجده نمی‌کنم.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: در صدر اسلام برخی اعلام کردند هر آنچه را که پیامبر دستور بدهد اجرا می‌کنیم، اما اگر پیامبر بگوید از امیرمومنان (ع) تبعیت کنید تبعیت نخواهیم، برخی دیگر می‌گفتند ما از پیامبر تبعیت نمی‌کنیم اما از خدا تبعیت می‌کنیم درحالیکه اگر از پیامبر تبعیت نکنند از خدا تبعیت نکرده اند.

حجت الاسلام شاه فضل ابراز کرد: برخی نیز اعلام کردند از امیرمومنان (ع) تبعیت می‌کنیم، اما از امام حسن(ع) تبعیت نمی‌کنیم، بنابراين ریزش ادامه داشت تا اینکه به اندازه‌ای غربال شد که چیزی از آن باقی نماند.

وی ادامه داد: در عصر حاضر نیز اهل فتنه گفتند ما فقط از امام خمینی (ره) تبعیت می‌کنیم، اما با رحلت امام از رهبری تبعیت نمی‌کنیم و  اگر  برخی از امام خيلي تعریف كردند هدف شان تعریف از امام نبود بلکه منظور عدم تبعیت از رهبری بود در حالیکه همین افراد در دوره امام نیز از ایشان تبعیت نمی‌کردند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان افزود: طرح این موضوع  تنها به گذشته و از صدر اسلام  نيست بلکه اين موضوع روز عصر حاضر نیز هست که برخی به بهانه‌های مختلف نافرمانی می‌کنند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: وقتی شیطان از درگاه الهی رانده شد پشیمان نشد و با وجود اینکه عمري را عبادت کرده بود، اما توبه نکرد و  به خدا گفت، تو مرا منحرف کردی من هم انسان را منحرف می‌کنم، ازاین رو شیطان بعد از اشتباه نخست اشتباهات بعدی را مرتکب شد و از خدا مهلت خواست تا انسان را منحرف کند.

وی افزود: شیطان مهلت خواست تا انسان را منحرف کند تا به خدا ثابت کند اگر بر آدم سجده نکرد برای این است که از آدم بهتر است در حالیکه هیچ ربطی به این موضوعات نداشت و باید دستور خدا را اجرا می‌کرد وسجده می‌کرد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: شیطان لجبازی کرد و از خدا خواست، ‹‹لَئِنْ أَخَّرْتَنِ إِلی‏ یَوْمِ الْقِیامَةِ›› تا روز قیامت به او مهلت بدهد و اين در حالي است كه مفسرین گفته اند شیطان روز قیامت را قبول داشت، اما با خدا مخالفت کرد.

حجت الاسلام شاه فضل بیان کرد: خداوند راه فریب انسان را به شیطان نشان داد و گفت برخی را با صوت خود که اصوات شیطانی که یکی از این اصوات شیطانی موسیقی‌های طرب آور و شادی آور است و انسان را از حالت عادی خارج می‌کند و فريب مي خورد.

به گفته وی اصوات شیطانی همان اصواتی است که اخیرا در مدرسه‌ای پخش شد همه دانش آموزان را از حالت عادی خارج کرد.

دبیر جامعه روحانیت با اشاره به اینکه موسیقی کارکرد‌های عجیب و غریبی پیدا کرده است، افزود: اگر موسیقی وارد زندگی انسان شود و با گوشت و پوست و خون انسان عجین شود هدایت چنین انسانی سخت خواهد شد چرا که موسیقی انسان را از  معرفت به خدا دور می‌کند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات