۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۰۷۴۸۱
طنز؛

ماه رمضان و بیماری‌لوژی!

ماه رمضان و بیماری‌لوژی!
در طول تاریخ بیشتر رشد و شکوفایی علم پزشکی در ماه‌های رمضان بوده؛ حتی بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بیشتر بیماری‌های ناشناخته در همین ایام دیده به جهان گشوده‌اند.

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا | محمدرضا آتشین صدف

ماه رمضان و بیماری‌لوژی!

یکی از فواید ماه مبارک رمضان این است که می‌فهمیم 90 درصد آدم‌های دوروبر ما چقدر تودار و پرطاقت بوده‌اند که توانسته‌اند با بیماری‌هایی سهمگین و دردهای کشنده‌ی آن‌ها سر کنند و دم برنیاورند؛ از بیماری‌های معدوی و رودوی گرفته تا کلیوی و سرطان‌های جورواجور و این بیچاره‌ها تنها برای رفاه حال اطرافیان همه چیز را ریخته‌اند در درون خودشان.

و از زاویه‌ای دیگر که به قضیه نگاه کنیم می‌توان به‌راحتی نتیجه بگیریم که در طول تاریخ بیشترین رشد و شکوفایی علم پزشکی در ماه‌های رمضان بوده؛ تا آنجا که بسیاری از کارشناسان از جمله خود بنده بر این باوریم بیشتر بیماری‌های ناشناخته در همین ایام برای اولین بار دیده به جهان گشوده‌اند.

نکته‌ی شگفتی که در این رابطه وجود دارد و باعث شده محققان در کف آن بمانند این است که بیشتر این بیماران درست لحظاتی پیش از اعلام عید فطر کاملاً بهبود پیدا می‌کنند و با هیچ آزمایش و پرتونگاری‌ای نمی‌توان کوچک‌ترین نشانه‌ای از بیمارهای مزبور در آن‌ها پیدا کرد تا سال آینده و ماه رمضان آینده که دوباره عود ‌کنند.

نکته‌ی آخر اینکه بسیاری از این عزیزان مصداق کامل قانون «پایستگی بیماری» هستند؛ یعنی بیماری در آنها مثل انرژی نه به وجود می‌‌آید و نه از بین می‌رود؛ تنها ممکن است از نوعی به نوع دیگر تبدیل شود؛ مثلا پارسال همین موقع جزایر لانگراهانسش درد می‌کرده؛ ولی الآن سنگ کلیه دارد یا پارسال چشم سمت چپش آب‌مروارید آورده بود؛ ولی امسال سرطان شست پای راست گرفته است و... . برای شفای همه بیماران فاتحه مع الصلوات./918/ی704/س

ارسال نظرات