۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۰۷۴۸۲
آیت‌الله صدیقی:

عزتی در مصالحه و مذاکره با دشمن وجود ندارد

عزتی در مصالحه و مذاکره با دشمن وجود ندارد
آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه در مصالحه و مذاکره با دشمن عزتی وجود ندارد، گفت: تنها لیبرال‌ها دموکراسی فریبکارانه غرب را قبول دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در میان جمع طلاب در مسجد امام رضا(ع) مدرسه علمیه امام خمینی(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند هدایت انسان ها را بر عهده دارد.

وی افزود: مالک اصلی عالم هستی حضرت باری تعالی است از این جهت راه و راهنما را خودش انتخاب می کند؛ انسان شقی کسی از در مسیر غیر الهی گام بر نمی دارد.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه انسانهای شقی دو ویژگی دارند، ابراز کرد: ویژگی اول آنان انکار حقایق الهی و دیگر پشت کردن به آن حقایق است؛ انسان های با تقوا افرادی هستند که در مسیر الهی گام بر می دارند و خود را از آتش جهنم و عذاب الهی حفظ می کنند؛ انسان های با تقوا اهل ایثار و انفاق هستند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه انسان باید به خداوند اعتماد داشته باشد تا بتواند راه سعادت را به راحتی طی کند، اظهار داشت: انبیاء و ائمه اطهار(ع) ماموران الهی هستند تا از جانب خداوند بشر را به سوی کمال هدایت کنند از این رو می طلبد انسان با اعتماد به این بزرگان در برابر فرامین آنان تسلیم باشد.

وی با اشاره به سختی دوران امامت امام حسن(ع)، گفت: کسانی که در دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) به ایشان خرده می گرفتند و اشکال وارد می کردند در اصل با این اقدام ربوبیت حضرت حق را انکار می کردند؛ طولانی شدن سجده پیامبراکرم(ص) در ماجرای داستان حسنین بیانگر آن است که در قرب به درگاه حضرت حق رعایت حال امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) مهم‌تر از سجده است.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: چنین تقدیسی از ناحیه پیامبراکرم(ص) بیانگر تقویت اعتماد و باور جامعه اسلامی نسبت به جایگاه امامت بود تا مردم نسبت به جایگاه اولیای الهی گرفتار شک و شبهه نشوند هر چند معاندان هرگز از عناد خودشان دست بر نداشتند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه دین انسان با پذیرش ولایت امام علی(ع) کامل می شود، گفت: دینی که با محوریت ولایت آسمانی ائمه اطهار(ع) همراه باشد مورد رضایت خداوند متعال است.

وی ادامه داد: طلاب باید توجه داشته باشند که هدف از طلبه شدن‌شان چه بوده آیا طلبه شدند که فدای دین شوند یا اینکه دین را سپر خودشان قرار دهند؛ شهدا دین‌‌شان امام راحل بود برای همین خود را فدای امام کردند؛ متاسفانه امروز برخی افراد دین خودشان را فدای دنیا می کنند؛ گرفتاری امروز جامعه برای آن است که عده ای برای رضای خداوند رای ندادند و بلکه خاطر دنیای خودشان رای دادند.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینک در مصالحه و مذاکره با دشمن عزتی وجود ندارد، گفت: ولایت پذیری از شاخصه های مهم انسان مومن است کسی که ولایت را قبول نداشته باشد سکولار و لیبرال است و تنها دموکراسی فریبکارانه غرب را قبول دارد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انقلاب اسلامی ریشه در اعتقادات و باورهای ملت ایران نسبت به مسأله ولایت دارد 40 سال پیش به خاطر داشتن این باور همین مردم قیام کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند، امروز نیز اگر این باور بیشتر از گذشته تقویت شود به طور قطع انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی امام زمان(عج) وصل خواهد شد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 1
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات