۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۰۷۴۸۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان خبر داد؛

دیدار رمضانی با خانواده‌های شهدای عملیات رمضان

دیدار رمضانی با خانواده‌های شهدای عملیات رمضان
فرجیان گفت: در ماه مبارک رمضان دیدار با خانواده‌های شهدای عملیات رمضان و احیای شب ۲۷ رمضان با حضور ۵ هزار نفری خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود.
عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه خوزستان ۶۷ شهید فعال قرآنی دارد، افزود: از این تعداد ۳۸ شهید فعال قرآنی متعلق به دوران دفاع مقدس، ۱۸ شهید مدافع حرم، ۳ شهید حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه سال گذشته و ۸ شهید متعلق به حادثه تروریستی حله هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه هشتمین یادواره شهدای فعال قرآنی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با محوریت شهید مدافع حرم نادر حمید، برگزار شد، عنوان داشت: ۴ غرفه (تفأل به شهدا، معرفی وصیت نامه‌های شهدای قرآنی، معرفی سیره زندگی شهدا به جوانان و نوجوانان و یادمان شهدای فعال قرآنی) با هدف به نمایش گذاشتن بخشی از زندگی شهدا در سیزدهمین نمایشگاه قرآن استان برپا شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ۵۹ شهید مدافع حرم در وصیت نامه هایشان بر رعایت عفاف و حجاب تأکید دارند، اظهار داشت: بالغ بر ۴۰ شهید مدافع حرم بر اقامه نماز اول وقت و جماعت تأکید داشتند؛ از این رو معرفی چنین شهدایی محور برنامه‌های ما در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت بود.

فرجیان ادامه داد: یکی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران که به عنوان دبیرخانه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، برپایی غرفه‌های قرآنی و نمایشگاهی می‌باشد و در طول سال بالغ بر ۲۱ هزار دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران داریم که به فراخور نامگذاری ایام سال صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان با خانواده شهدای عملیات رمضان دیدار‌هایی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: برگزاری دعای ندبه به مدت ۴ هفته ماه رمضان در مهدیه قائمیه اهواز به یاد شهدای قرآنی، مدافع حرم و ۳۱ شهریورماه برگزار می‌شود و اوج برنامه‌های ما برگزاری احیای شب ۲۷ رمضان است که با حضور ۵ هزار نفری خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف شهدا در گلزار شهدا برگزار می‌شود؛ از سوی دیگر خانواده‌های شهدا و ایثارگران در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا می‌کنند./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات