۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۰۷۵۰۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مفاهیم مهدویت و انتظار باید از خرافات لایروبی شوند

مفاهیم مهدویت و انتظار باید از خرافات لایروبی شوند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در طول قرن‌ها خرافاتی به بحث مهدویت وارد شده؛ ازاین‌رو باید مفاهیم مهدویت و انتظار از خرافات لایروبی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست بنیاد مهدویت استان، بر انسجام و تجمیع فعالیت‌های مرتبط با مهدویت در خراسان شمالی تأکید کرد و گفت: در استان افراد و مراکز گوناگونی داریم که با نام مهدویت کار می‌کنند که این نیروها باید منسجم و متحد شوند.

وی ادامه داد: درواقع یکی از اقدامات مهم و زیرساختی در بحث مهدویت این است که همه نیروهای فعال در این زمینه ازجمله نیروهای مردمی در قالب تشکل کلانی گرد هم آمده و فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: البته در این زمینه نباید سلیقه‌های متعدد حذف شوند؛ اما لازم است اقدامات مرتبط با بخش مهدویت به‌صورت برنامه‌ریزی شده اجرایی شده و انرژی‌ها متراکم شوند تا برنامه‌هایی در شأن امام عصر (عج) برگزار شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت کار جمعی و اتحاد در فرهنگ دینی، افزود: بر اساس آموزه‌های اسلامی هر جا جماعت باشد رحمت خداوند هم هست؛ اما اگر در زمینه ­ای تفرق باشد عذاب هم در کنار آن خواهد بود.

وی تصریح کرد: بر این اساس باید همه نیروهای فعال در این زمینه به‌صورت متحد انجام وظیفه کرده و کارها به‌صورت جزیره‌ای انجام نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: شایسته است شورای اندیشه‌ورز مهدویت در استان راه‌اندازی شده و فعالان میدانی در این شورا عضویت داشته باشند تا فعالیت‌های این بخش از پراکندگی و تفرق خارج شود.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود بر خرافه زدایی از مباحث مهدویت تأکید کرد و گفت: باید لایروبی انتظار از خرافات در دستور کار مسؤولان بنیاد مهدویت و فعالان این بخش قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در طول قرن‌ها خرافاتی به بحث مهدویت وارد شده؛ درنتیجه این مبحث نیاز به لایروبی عمیق دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: برخی از اندیشه‌ها و اقدامات درزمینهٔ مهدویت درواقع اعتقادات و خرافاتی است که ما را از اهداف کلان و اصلی انتظار بازمی‌دارد.

وی با بیان اینکه درمان این بیماری و آسیب باید از کارهای اصلی بنیاد مهدویت باشد، افزود: واقعیت این است که موضوع انتظار در طول تاریخ آسیب‌هایی دیده است؛ ازاین‌رو باید مفاهیم مهدویت تصفیه و لایروبی شده و از حواشی که ربطی به اصل انتظار ندارند، تصفیه شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات