۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۰۷۵۱۵
آیت الله سبحانی:

انسان بدون توکل بر خدا به سعادت نمی رسد

انسان بدون توکل بر خدا به سعادت نمی رسد
حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه عذر کسانی که در دوران جنگ به ایران صدمه زدند پذیرفته نیست، گفت: منافقان در لباس مسلمان ظاهر شده و امر به منکر و نهی از معروف می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در چهاردهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قران کریم که در نمازخانه مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، به تفسیر آیه 65 سوره مبارکه توبه پرداخت و گفت: برخی از منافقان خدمت پیامبر اکرم(ص) حاضر شده و به صورت دروغین نسبت به کوتاهی های خود عذرخواهی می کردند؛ خداوند در این آیه شریف از این دسیسه آنها پرده برداشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز مشاهده می کنیم که گاهی برخی از کسانی که در دوران جنگ به ایران صدمه زدند، عذرخواهی می کنند، اما عذرشان پذیرفته نیست، زیرا این عذرخواهی، نوعی حیله و پوشش برای کارهای نادرستشان است و در دل خودشان از کارهایی که علیه جمهوری اسلامی انجام داده اند، رضایت دارند.

حضرت آیت الله سبحانی عنوان کرد: اگر انسان یک گناه را به صورت مکرر انجام دهد، به گناه کردن عادت کرده و گناه را حسنه می پندارد؛ انسان باید از ارتکاب گناه پرهیز کند تا قبح گناه برایش از بین نرود.

وی افزود: اسلام برای همه امور زندگی انسان برنامه دارد و کسانی که به احکام اسلام خرده می گیرند، مبانی دینی را مطالعه نکرده اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: منافقان در لباس مسلمان ظاهر شده و امر به منکر و نهی از معروف می کنند؛ منافقان همواره سعی می کردند ایمان مردم نسبت به پیامبر اکرم(ص) را سست کرده و آنها را از شنیدن آیات قرآن کریم منع کنند.

وی بیان کرد: برخی عنوان می کنند که سراسر قرآن حقیقت است و مجاز، جایی در قرآن ندارد در حالی که در مقاله ای در همین راستا بیان کردیم که قرآن مباحث بسیاری را در زمینه مجاز مطرح کرده است.

حضرت آیت الله سبحانی  با بیان اینکه انسان بدون توکل بر خدا به سعادت نمی رسد، گفت: انسان باید در همه امور خود خداوند را مد نظر قرار دهد، زیرا امید و توکل بر غیر خداوند انسان را از مسیر بندگی منحرف می سازد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات