۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۰۷۵۲۱
در قم صورت گرفت؛

برگزاری نشست مشترک مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن با معاون وزیر علوم

برگزاری نشست مشترک مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن با معاون وزیر علوم
نشست مشترک مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت همراه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست مشترک حجت الاسلام سید محمد نقیب رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به همراه معاونان و مدیران دانشگاه و دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت همراه در قم برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام نقیب با بیان این که در حال حاضر ۵۳۸۲ دانشجو در حال فعالیت علمی و پژوهشی در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هستند، تعداد دانشجویان دکترای در حال تحصیل را ۵۶ نفر، کارشناسی ارشد را قریب به 1326 نفر و تعداد افراد مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی را قریب به ۴ هزار نفر عنوان کرد.

وی افزود: این دانشگاه کاملا قرآنی است و تعداد 73 عضو هیأت علمی و قریب به یکهزار استاد حق التدریس در این دانشگاه در حال فعالیت هستند و فضای فرهنگی دانشگاه بسیار نزدیک به حوزه علمیه است و دانشجویان مؤمن و متعهد در این دانشگاه تحصیل می کنند.

سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه اشاره ای به فعالیت های قرآنی دانشجویان دانشگاه کرد و بیان داشت: در حال حاضر بیش از 500 دانشجوی حافظ قرآن از 5 جزء تا کل قرآن داریم در کنار اینها قریب به 900 دانشجوی مرتل قرآن نیز در دانشگاه تحصیل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال پیگیری برای راه اندازی 3 رشته مهم در دانشگاه با عناوین اقتصاد و وقف، فقه و مبانی با گرایش وقف و مدیریت اماکن متبرکه هستیم.

حجت الاسلام نقیب همچنین از اعلام آمادگی دانشگاه برای راه اندازی دروس میان رشته ای خبر داد و گفت: از نظارت وزارت علوم بر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نیز استقبال می کنیم.

وی با بیان این که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ۱۸ دانشکده علوم قرآنی فعال در سراسر کشور دارد، ادامه داد: این دانشگاه به لحاظ سازمانی زیرنظر سازمان اوقاف و امور خیریه و از لحاظ آموزشی زیر نظر وزارت علوم اداره می شود.

در ادامه این نشست، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که برخی دانشگاه ها ما در کشور که به نوعی به نهادها وصل هستند از موفقیت چشمگیری برخوردارند، گفت: این موفقیت های علمی و پژوهشی باید تقویت و ادامه پیدا کند.

وی ترسیم سند چشم انداز برای دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را گامی رو به جلو دانست و افزود: دانشگاه خوب، دانشگاهی است که آینده و چشم انداز خود را تهیه کرده و طبق آن برنامه های راهبردی خود را به پیش ببرد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر این که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم باید با جدیت مقوله بین رشته ای را دنبال کند، اظهار داشت: توصیه بنده این است تیمی را موظف کنید تا با رصد فضای رسانه های داخلی و خارجی موضوعات و حوزه های جدید علمی را کشف و نوآوری کنند تا روند تصویب، اخذ مجوز و اجرایی کردن این موضوعات و رشته های علمی در دانشگاه ها طی شود.

وی با اشاره به این که نقش قرآن و مفاهیم قرآنی در بسیاری از بخش های داخل و خارج کشور تأثیرگذار است، ادامه داد: قرآن و مفاهیم قرآنی کمک می کنند تا ما ارتباط معنادار و هدفمند با جوامع اسلامی برقرار کرده و از طریق همین ارتباطات، معارف قرآن را جهانی کنیم.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: جا دارد دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم جلساتی را با دانشگاه ها و نهادهای علمی کشور برگزار کرده و هم پوشانی های علمی را پیدا کند و درصدد رفع آن برآید.

وی در پایان نگاه اقیانوسی و به دور از جزیره ای کار کردن در بحث علوم را ضروری برشمرد و افزود: در این راستا دانشگاه ها باید به سمت استفاده از تکنولوژی های به روز و حرکت به سوی صرفه جویی هر چه بیشتر گام بردارند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات